Even voorstellen


John

Member
Lid geworden
8 april 2024
Berichten
18
Leeftijd
64
Hallo allemaal,

Ik lees al een aantal weken mee op het forum.
Nu hopen dat ik me overal goed heb ingelezen en dat de start goed gaat verlopen.
Heb geen ervaring met aquariums, dus tips zijn zeker welkom.
Heb bij een aquariumzaak een HighLine 400 showmodel gekocht.
Incl. Biomaster 600 en verlichting.

Heb de bak donderdag ingericht en gevuld.
Geef iedere dag een heel klein beetje voer, voor de bacteriën.
Wil dit zo 4 weken laten indraaien en dan gaan meten.
Wil na de 4 weken beginnen met de vissen en die in delen kopen.
Dacht te beginnen met;
7 Corydoras sterbai
Daarna
7 Corydoras panda
12 honinggoerami
11 Potloodvisje
6 platy
7 glasroodvinzalm
7 goudbarbeel

Gebruik geen co2

Wil graag voor de verdere plantenaanvulling langzame groeiers.
Heeft iemand tips voor een paar drijfplantjes. Hoeveel zal ik er nemen. Moet wel open blijven voor de Corydoras.
En graag een tip voor de dichte beplating.
Welke raden jullie aan en waar zal ik ze plaatsen.

Verder heb ik een probleem met het geluid.
Als de pomp voor de kast staat is hij fluisterstil, zet ik hem in de kast dan hoor ik een brommend irritant geluid.
Er zit geen lucht in de pomp. (Al een paar keer op de luchtknop geduwd)
Heb al 2 cm vilt geprobeerd onder de pomp en ook een Rubbermat.
Het brommend is in de hele woonkamer te horen.
Ik hoop echt dat iemand een gouden tip heeft.

Groetjes,
John
 

Bijlagen

  • IMG_1663.jpeg
    IMG_1663.jpeg
    961.4 KB · Weergaven: 36
Een brommend geluid komt vaak weg doordat de slang ergens tegenaan drukt. Misschien kan je de slangen iets anders leiden. Siliconen slang scheelt ook.
 
Leuke bak, ik zou de planten bosjes uit elkaar trekken. Heb je meer planten voor de bak en groeien ze ook beter.
Kan zijn dat je kast als een versterker werkt. Of en dat de vloer het verschil maakt. Een pomp maakt meer geluid op een houten kast dan op de vloer. Ik had er anti muziek foam omheen en hij stond bij mij op piepschuim platen.
 
Welkom naamgenoot en een filter moet vaak ook even indraaien zodat er een biofilm opkomt.
Wat ik wel een mooie drijver vindt dat is Drijfbamboe maar dat is soms niet goed verkrijgbaar.
 
Een brommend geluid komt vaak weg doordat de slang ergens tegenaan drukt. Misschien kan je de slangen iets anders leiden. Siliconen slang scheelt ook.
De slangen raken de kast zelf niet.
 
Leuke bak, ik zou de planten bosjes uit elkaar trekken. Heb je meer planten voor de bak en groeien ze ook beter.
Kan zijn dat je kast als een versterker werkt. Of en dat de vloer het verschil maakt. Een pomp maakt meer geluid op een houten kast dan op de vloer. Ik had er anti muziek foam omheen en hij stond bij mij op piepschuim platen.

Bedankt voor je snelle reactie.
Hoe heb je de antimuziek foam toegepast. Aan de binnenzijde van de kast?
 
Laatst bewerkt:
Welkom naamgenoot en een filter moet vaak ook even indraaien zodat er een biofilm opkomt.
Wat ik wel een mooie drijver vindt dat is Drijfbamboe maar dat is soms niet goed verkrijgbaar.

Dank je wel voor je snelle reactie.
De pomp is ook een showmodel, en op de stenen vloer voor de kast is het wel goed.

Ik ga zeker op pad voor drijfbamboe, is dat wel een langzame groeier?
Heb je ook advies voor andere langzame groeiers voor in de bak.
 
Welkom, veel plezier op dit forum.
een keertje of 2 een beetje voer in de bak gooien is oké, elke dag is te veel dat gaat rotten.

Begin over je visbestand een topic in het juiste forumdeel, daar valt wel wat op aan te merken.
 
Welkom! en mooie bak!

12 honing goeramies lijkt mij een beetje veel van het goede, maar ik kan het mis hebben in zon grote bak? Meestal neemt met een koppel of harem.
 
Welkom, veel plezier op dit forum.
een keertje of 2 een beetje voer in de bak gooien is oké, elke dag is te veel dat gaat rotten.

Begin over je visbestand een topic in het juiste forumdeel, daar valt wel wat op aan te merken.
Bedankt voor de tip.(y)
 
Welkom! en mooie bak!

12 honing goeramies lijkt mij een beetje veel van het goede, maar ik kan het mis hebben in zon grote bak? Meestal neemt met een koppel of harem.
Bedankt voor je tip
 
Jep wel oppassen met water erover morsen, het kan gaan rotten op langer termijn.
Bedankt voor je tip, ik ga het zeker bestellen (y)
Heb je dat met 2zijdige tape bevestigd? Of heb je dat anders gedaan.
Ik zag bij bigblock.nl dat ze daar het materiaal aanbieden.
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Hoe heb je de antimuziek foam toegepast. Aan de binnenzijde van de kast.
Jep wel oppassen met water erover morsen, het kan gaan rotten op langer termijn.

Ik heb nog een paar vragen.
Heb je een foto van jou kast.
Heb je de bodem en plafond ook gedaan, en hoe dik is het piepschuim onder de pomp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een paar vragen.
Heb je een foto van jou kast.
Heb je de bodem en plafond ook gedaan, en hoe dik is het piepschuim onder de pomp.
heb die bak helaas niet meer en ook geen fotos van zover ik weet.
bodem en plafond had ik geluid absorberend materiaal geplakt. en eronder denk ik 10 cm dik piepschuim.
 
  • Leuk
Waarderingen: John
Jep wel oppassen met water erover morsen, het kan gaan rotten op langer termijn.
Heb de foam binnen en onder de pomp gezet, en het probleem is opgelost. :oops:
Hoef de kast verder niet te voorzien van de foam.
Bedankt voor je tip.
 

Terug
Bovenaan