Wat is er nieuw

Experiment: watergentiaan in aquarium

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Leeftijd
53
Ik ben bezig met uit te testen hoe een watergentiaan Nymphoides peltata het in een aquarium doet. Vooralsnog lijkt het erop dat ie besluit om te gaan groeien. De temperatuur staat op 24C, ik heb hard water, voeg elke dag 3-4ml plantenvoeding en 7 ml vloeibaar CO2 toe. Indien er vraag naar is, doe ik een teststripje in het water voor de overige waarden.
watergentiaan 2.jpg

Bijlagen

• watergentiaan 10 1 2022.jpg
    watergentiaan 10 1 2022.jpg
    150.8 KB · Weergaven: 140
Hou ons maar op de hoogte Lysia, ik ben benieuwd of het wat wordt.

Gr. Ed

Leuk experiment. Ik ben ook benieuwd. Heb zelf gele plomp (Nuphar Lutea) in een discusaquarium. Dat groeit als kool. Dus dit lijkt me zeker een kansrijk experiment.

Ik heb er gisteren een centimeter bij gehangen, toen kwam ie tot de 17 cm, nu tot de 21,5... Groeien doet ie in ieder geval enthousiast.

Hij groeit enthousiast, zoals je op de centimeterfoto kunt zien. Het is leuk om te zien hoe ie in de stroming heen en weer staat te wiegelen. Officieel mogen e niet in de stroming, maar hij staat buiten in mijn beekloop en daar doet ie het best, dus zolang hij geen waterval op zijn dak krijgt, zal dat -geen stroming- wel loslopen....

Overigens mijn excuses voor de fotokwaliteit, ik heb veel kwaliteiten maar fotograferen is er niet één van....

Bijlagen

• Watergentiaan 12 1 2022.jpg
    Watergentiaan 12 1 2022.jpg
    339 KB · Weergaven: 162
  • Watergentiaan2 12 1 2022.jpg
    Watergentiaan2 12 1 2022.jpg
    205.3 KB · Weergaven: 163
:help: Hij heeft de smaak te pakken, 33 cm is de stengel hoog die ik steeds gemeten heb en een andere is m voorbij gestoken....

Om 11:45u was hij met het eerste blad aan de oppervlakte. Ik hoop wel dat ie in ieder geval met dat blad stopt met groeien, anders heb ik een probleem vrees ik.
Ik vind m heel leuk staan, die verticale stengels met dat elegante rondje bovenaan is hartstikke leuk.
Als hij wat meer stengels heeft, zal ik m nog eens fotograferen. Vooralsnog verklaar ik het experiment voor het groeideel geslaagd. Nu nog kijken hoe hij zich verder gedraagt in de bak.

Nou dat groeit hard! Ben heel benieuwd of tie nu ook stopt met groeien, nu de oppervlakte bereikt is 😄

Anders ik wel....:help:

Gelukkig is de schaar gewillig 🙈

Hij zal nu wel aan de basis wat gaan groeien en de beruchte uitlopers gaan maken, maar die zijn hoop ik makkelijk af te knippen en zo onder controle te houden.

Hij staat er nu heel elegant bij. Ik ben erg blij met hoe m'n watergentiaan erbij staat!

Bijlagen

• watergentiaan 15 1.jpg
    watergentiaan 15 1.jpg
    322.9 KB · Weergaven: 169
  • watergentiaan2 15 1.jpg
    watergentiaan2 15 1.jpg
    405.9 KB · Weergaven: 167
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan