Wat is er nieuw

Extern filter bromt

Diana

Member
Lid geworden
5 oktober 2025
Leeftijd
50
Ik heb een aquarium van een meter (aquael) en heb er een extern filter bij van een ander merk ( op de site staat osaka filter) en dit filter blijft maar een brommend geluid maken. De kast is aan de achterkant open, maar ik heb het filter op rubbers gezet en de binnenkant geprobeerd te isoleren en ook de open achterkant. Het is al iets beter maar het blijft irritant. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen of zijn er ook stille externe filters?

Nee maar ze hangen natuurlijk over het glas heen van het aquarium dmv buizen van de plastic in en outlet

Hoi @Diana

Je zegt dat het filter een brommend geluid maakt. Maak eens via je telefoon een kort filmpje van het filter met het geluid.
Via YouTube kun je dan hier dat filmpje plaatsen.

Dan krijgen we een realtime beeld en wellicht helpt dat om je gericht te helpen.

Hoelang draait het filter in de bak? Als het een nieuwe is moet er eerst een biofilm ontstaan in het filterhuis en rotorkoo. Daarna zou het wel minder moeten worden. En heb je het filter op rubberdopjes staan?

Welk filter heb je precies?
Ken het merk osaka van de koi filters en die dingen zijn sowieso niet de stilste.
Daarbij zal een filter nooit helemaal geruisloos zijn en altijd iets geluid maken.

Ik heb een aquarium van een meter (aquael) en heb er een extern filter bij van een ander merk ( op de site staat osaka.
Beste Diana,

Zou je wat meer informatie kunnen geven?
Welke site en behalve dat je een Osaka buitenfilter hebt graag het type en welk filtermateriaal (op volgorde).

Dit is het filter, er staat geen merk op.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 14
  • 78204067381__7CAEF19F-1938-4EFB-A3CE-5C35F7F18373.MOV
    1.4 MB
Ik heb even van de website van de winkel deze foto’s gehaald voor de duidelijkheid. Er zit dus verschillend materiaal in ook van die keramiek achtige dingen voor de bacteriën

Bijlagen

• IMG_1472.png
    IMG_1472.png
    1.3 MB · Weergaven: 14
  • IMG_1471.png
    IMG_1471.png
    1.1 MB · Weergaven: 16
  • IMG_1470.png
    IMG_1470.png
    1.3 MB · Weergaven: 15
Welk filter heb je precies?
Ken het merk osaka van de koi filters en die dingen zijn sowieso niet de stilste.
Daarbij zal een filter nooit helemaal geruisloos zijn en altijd iets geluid maken.

Ik heb voor de vijver idd ook een osaka filter maar die vind ik nog redelijk stil. Ze verkopen deze filters bij de aquariumwinkel als osakafilter maar ik zie niet echt het merk erop staan.

Ja klopt en ik heb het op een rubber mat en nog op extra rubbers. Ik weet dat het minder zou moeten worden maar draait nu al ruim een maand.

Zijn chinese filters die onder tal van verschillende rebrands verkocht worden zo ver ik kan zien.
Als ik ze vergelijk met eheim, jbl en oase dan zie je het kwaliteits verschil duidelijk.
Dus ja zal allicht wat geluid maken maar zoals ik eerder al zei ieder filter maakt wel iets geluid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan