Extern filter E-400


B

Bobbysh

Guest
Hallo

Onlangs een 2ehands aquarium gekocht van 80 cm. Nu heeft dat binnenfilter al losgelaten en was ik in eerst instantie van plan om hem weer vast te kitten omdat een extern filter erg prijzig is.

Nu heb ik online een 'goedkopere' gezien. De E-400. Zou deze geschikt zijn? Iemand ervaringen?
Mijn budget is nogal laag dus ik twijfel nog of ik een extern filter zal nemen. Het scheelt veel ruimte in de bak en is dan niet zo zichtbaar meer. Ook voelt het prettiger om met een nieuw filter te beginnen ipv 2ehands. Kan alleen de heater dan niet meer wegwerken in het filter dus die zie je dan wel weer terug.

Alvast bedankt
 
Nee maar ja je moet je wel afvragen wat de kwaliteit is en de service en of onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn.
 
Hallo

Onlangs een 2ehands aquarium gekocht van 80 cm. Nu heeft dat binnenfilter al losgelaten en was ik in eerst instantie van plan om hem weer vast te kitten omdat een extern filter erg prijzig is.

Nu heb ik online een 'goedkopere' gezien. De E-400. Zou deze geschikt zijn? Iemand ervaringen?
Mijn budget is nogal laag dus ik twijfel nog of ik een extern filter zal nemen. Het scheelt veel ruimte in de bak en is dan niet zo zichtbaar meer. Ook voelt het prettiger om met een nieuw filter te beginnen ipv 2ehands. Kan alleen de heater dan niet meer wegwerken in het filter dus die zie je dan wel weer terug.

Alvast bedankt

Dat is habbidabbietroep uit japan en vragen om moeilijkheden als je die aanschaft.

Wat slimmer is om te doen is eens op marktplaats te kijken voor een eheimpomp, die heb je vaak ook voor diezelfde prijs als dat habbidabbieding maar kwalitatief stukken beter.
 
Deze zou prima voldoen https://link.marktplaats.nl/m1326692572
of deze https://link.marktplaats.nl/m1326659207

Wij hebben ook onze pompen van eheim (een pro 3 en twee opvoerpompen en 2 x de 2224) gekocht op marktplaats en je zal eens een rubbertje moeten vervangen (was bij 1 pomp het geval) maar alle onderdelen van eheim zijn los verkrijgbaar, en je haalt echt goede kwaliteit in huis.
 
Die van die link is inderdaad die ik bedoelde maar als dat troep is dan durf ik dat risico niet te nemen.

Op marktplaats is inderdaad ook een optie maar vele bieden het alleen aan als ophalen en helaas is dat nooit bij mij in de buurt.
De 1e link zou wel kunnen.

Wanneer ik voor een 2e hands filter ga is het dan nodig om nieuwe slangen enz te halen of is goed spoelen voldoende.

Verder vind ik de groene in en uitstroom van eheim altijd zo lelijk. Of is dit makkelijk weg te werken? Het liefst doe ik daar van die glazen pijpjes op maar dat zal ook wel aan de prijs zijn.
 
Deze zou prima voldoen https://link.marktplaats.nl/m1326692572
of deze https://link.marktplaats.nl/m1326659207

Wij hebben ook onze pompen van eheim (een pro 3 en twee opvoerpompen en 2 x de 2224) gekocht op marktplaats en je zal eens een rubbertje moeten vervangen (was bij 1 pomp het geval) maar alle onderdelen van eheim zijn los verkrijgbaar, en je haalt echt goede kwaliteit in huis.


Is 25 euro een goede prijs voor een 2e hands filter die in de 1e link?
 
Is 25 euro een goede prijs voor een 2e hands filter die in de 1e link?

Je kan op het artikelnummer zoeken op google en dan weet je watie nieuw kost en kun je zelf een inschatting maken of dat een redelijk bod is, ik ben geen wandelende webwinkel die alle producten en prijzen uit het hoofd weet:br:
 
Je kan op het artikelnummer zoeken op google en dan weet je watie nieuw kost en kun je zelf een inschatting maken of dat een redelijk bod is, ik ben geen wandelende webwinkel die alle producten en prijzen uit het hoofd weet:br:

Nee dat begrijp ik maar het ging me er meer even om dat ik weet of dit het waard is want ik heb geen ervaring met 2ehandse filters.
 
Is het een eheim?

Eheim-buitenfilter-2213-EHEIM-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg
 
Welke van de 4. is
2211, 2213, .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat op 20 euro. Stephanie.
Bied dan 25 euro.
Zijn makkelijk filters.

Komt wel 6 euro bij voor verzend,he.
 

Terug
Bovenaan