Wat is er nieuw

Extern filter met verwarming

FlowLong

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2021
Leeftijd
35
Ik zie dat de laatste jaren externe filters op de markt zijn gekomen met ingebouwd verwarmingselement. Wat is jullie ervaring daarmee en welke komt het beste uit de bus voor een 80cm bak?

Mwa niet de laatste jaren hoor..
Eheim heeft ze al flink wat jaren in het assortiment.

Maar denk dat oase wel een passend model heeft voor jouw aquarium, Eheim heeft dacht ik niet zo klein

Een oase biomaster thermo 250 zou wel kunnen op een 80cm bak. Afhankelijk van je visbestand en benodigde stroming. Mogelijk is het veel te veel als je vissen hebt die weinig tot geen stroming behoeven.

Ik kwam vandaag toevallig dit filmpje tegen over die filters:

(vanaf 04:15)

Die gast is er wel blij mee. Wees zoals hij! Koop een Oase. 😜 😀

Zelf heb ik de biomaster thermo 350 op een 80 cm aquarium. Voor mij absoluut geen overkill aan stroming. Waar ik erg tevreden over ben is het voorfilter, waardoor je verder het filter met rust kan laten. De interne verwarming werkt goed, maar mis wel het “ controle lampje” om te zien of hij het nog doet. Dus wat vaker op de thermometer kijken......

Zelf heb ik de biomaster thermo 350 op een 80 cm aquarium. Voor mij absoluut geen overkill aan stroming. Waar ik erg tevreden over ben is het voorfilter, waardoor je verder het filter met rust kan laten. De interne verwarming werkt goed, maar mis wel het “ controle lampje” om te zien of hij het nog doet. Dus wat vaker op de thermometer kijken......
Thermometertje in je bak hangen, dan weet je het ook 😉

Duidelijk! Zal eens een melding aanzetten voor dit product op marktplaats 💪

Ik heb een 250 T en een 350 T en ben zeer tevreden over de Biomasters. Ik denk ook dat je aan een 250 wel voldoende hebt in je 80cm.
Tevens zou ik je voorfilter elke week reinigen om verstopping te voorkomen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan