Extern filter Rio125


Aqua_Spy

Well-known member
Lid geworden
19 november 2020
Berichten
105
Leeftijd
44
Beste forumleden,

Ik heb momenteel een eheim 2213 aangesloten op mijn rio125 aquarium. Fabrieksopgave is 440l/u maar een praktijktest komt niet hoger dan 200l/u - een paar dagen nadat het filter en slangen zijn schoongemaakt. Zit eigenlijk al een hele tijd hiermee aan te klooien. Het filtermateriaal heb ik al tot het minimum beperkt. Mijn voorlopige conclusie is dat deze filter niet sterker genoeg is en ik naar zwaarder geschut moet grijpen. Wat is jullie mening hierover?

Ik zat onder andere te denken aan een eheim professional 3 - 2071 via MP welke een capaciteit van 1250l pr uur zou moeten hebben. Is dat een overkill of juist een goede investering onder het mom van better safe than sorry?

Alvast bedankt
 
Ik heb geen ervaring met Eheim, maar op een zelfde bak grootte heb ik een Oasis filter staan met doorstroom van 1100/uur op de doos. Dus in werkelijkheid een stuk minder. Voor mijn aquarium (veel planten) genoeg maar zeker geen overkill.
 
Beste forumleden,

Ik heb momenteel een eheim 2213 aangesloten op mijn rio125 aquarium. Fabrieksopgave is 440l/u maar een praktijktest komt niet hoger dan 200l/u - een paar dagen nadat het filter en slangen zijn schoongemaakt. Zit eigenlijk al een hele tijd hiermee aan te klooien. Het filtermateriaal heb ik al tot het minimum beperkt. Mijn voorlopige conclusie is dat deze filter niet sterker genoeg is en ik naar zwaarder geschut moet grijpen. Wat is jullie mening hierover?

Ik zat onder andere te denken aan een eheim professional 3 - 2071 via MP welke een capaciteit van 1250l pr uur zou moeten hebben. Is dat een overkill of juist een goede investering onder het mom van better safe than sorry?

Alvast bedankt