Wat is er nieuw

Extern filter voor 60cm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Biologist
  • Startdatum Startdatum
Zo google Billy zijn we het zowaar eens!

Even alle gekheid op een stokje voordat Ivo rode ogen krijgt.

De JBL 901 en 1501 zijn sterke spelers. De e701 en 401 zijn niet interessant in verhouding. In het 60cm segment vind ik Eheim beter. In grotere aquaria is het een concurrentiestrijd.

Zou misschien is handig worden op dit forum als mensen die reageren on topic reageren
in plaats van op elkaar. :stom:

Komt de leesbaarheid nogal ten goede.

en inderdaad ook dit is off-topic :sorry:

Jij stelt dat ik geen ervaring heb met JBL en Eheim. Daar reageer ik op Ivo. Die Eden 501 van jou heb ik geen ervaring mee, dus daar ga ik niks over zeggen behalve dat hij me wat klein lijkt.

Anyways JBL Sera sanbao lego milka chocola. Neem een merk die je sexy vind. Vrijwel elke buitenfilter kan een 60 bakje aan.

Nee dat stel ik niet.
Jij maakt het onderscheid Eheim <> rommel. En dat staat er op zo'n wijze dat anders dan Eheim op een hoopje te vegen is n de kwalificatie rommel zou verdienen.
Nogal zwart-wit, uitermate kortzichtig en elke nuance ontberend. Gelukkig weet Biologist hier wel doorheen te prikken.

Zelfs jij moet begrijpen dat dat een knipoog is naar het JBL VS Eheim topic eerder 😉

Mascha&Ivo zei:
Nee dat stel ik niet.
Jij maakt het onderscheid Eheim <> rommel. En dat staat er op zo'n wijze dat anders dan Eheim op een hoopje te vegen is n de kwalificatie rommel zou verdienen.
Nogal zwart-wit, uitermate kortzichtig en elke nuance ontberend. Gelukkig weet Biologist hier wel doorheen te prikken.

+1

Zo,, Kappen nou ,he.
Daar schiet ze niets mee op.

Mascha&Ivo zei:
Nee dat stel ik niet.

Ach ik prik er ook wel doorheen en realiseer me ook wel dat vragen om een merk filter net zoiets is als vragen om een merk auto of pak boter of net wat. Iedereen zal altijd zijn voorkeuren hebben.
Ik denk dat het voor mij de jbl e401 gaat worden. Goede filterinhoud, mooie capaciteit, geheel compleet en ziet er op alle filmpjes gebruiksvriendelijk uit. Niemand die gezegd heeft nee die filter moet je echt niet nemen want, zeg, de slangen schieten de hele tijd los. Zal dus vast geen miskoop zijn.
Om dan nog een keertje mijn laatste vraag te stellen: heeft er iemand ervaring met garnalen en externe filters? Worden ze daar makkelijk ingezogen? Oh en weet iemand toevallig wat de opvoerhoogte is van de jbl e401? Kan het nergens vinden. Wil zelf toch nog een meubel bouwen voor het aquarium en dan weet ik hoe laag de plank maximaal kan waar hij op komt te staan.

voor de E401 120 cm , alle overige 180 cm

228726tempest1967_0_85_aquariu.jpg

Je kan de folder downloaden bij JBL

Mvg
Kees

Als voormalig BMW-rijder zit ik liever in een Opel Astra dan in een BMW wanneer het hard aan het regenen is.

Het mindere comfort en de mindere afwerking van die Astra vind ik in die context minder zwaar wegen dan de veiligheid.

Trouwens niet alles wat BMW maakt is fantastisch. Een '1-reeks' daar trekt een beetje BMW-rijder zijn neus voor op.

Zo is dat met Eheim ook. Niet alles wat ze maken, is even 'wow'.

Tempest67 zei:
voor de E401 120 cm , alle overige 180 cm

228726tempest1967_0_85_aquariu.jpg

Je kan de folder downloaden bij JBL

Mvg
Kees

Dankjewel! Die folder is zeker heel erg handig. Kan ik binnenkort beginnen aan de bouw van een meubel 😀

Zijn ook bmw's met voorwielaandrijving tegenwoordig. Maar ja, grappig om te zien welke mensen weer happen.

Biologist zei:
Mascha&Ivo zei:
Nee dat stel ik niet.

Ach ik prik er ook wel doorheen en realiseer me ook wel dat vragen om een merk filter net zoiets is als vragen om een merk auto of pak boter of net wat. Iedereen zal altijd zijn voorkeuren hebben.
Ik denk dat het voor mij de jbl e401 gaat worden. Goede filterinhoud, mooie capaciteit, geheel compleet en ziet er op alle filmpjes gebruiksvriendelijk uit. Niemand die gezegd heeft nee die filter moet je echt niet nemen want, zeg, de slangen schieten de hele tijd los. Zal dus vast geen miskoop zijn.
Om dan nog een keertje mijn laatste vraag te stellen: heeft er iemand ervaring met garnalen en externe filters? Worden ze daar makkelijk ingezogen? Oh en weet iemand toevallig wat de opvoerhoogte is van de jbl e401? Kan het nergens vinden. Wil zelf toch nog een meubel bouwen voor het aquarium en dan weet ik hoe laag de plank maximaal kan waar hij op komt te staan.

Ik heb zelf een spons van aquael om mijn instroomkorf gedaan om de garnalen uit de filter te houden, voor die tijd had ik er zelf een spons op gemaakt. Gewoon een grove spons kopen en daar een gat in maken waar je aanzuigkorf in past.

Ik heb zowel de eden 501 als de ecco pro 2032. Gebruik de eden op een 54 liter bakje maar wil hem vervangen eigenlijk...
Het eden filertje is prima maar niet zo krachtig inderdaad. Ik wil het nu gebruiken op een 20 liter plantenbakje, lijkt me meer binnen verhouding. Het is echt mini maar wel degelijk op een manier. Ik steek er toch gewoon wat watten in hoor, daar maak je gewoon wat plaats voor volgens mij 😉
Als je veel planten wilt of veel stroming is eheim volgens mij de betere keuze. Even rondkijken op tweedehands sites en je vind ze aan een schappelijke prijs met wat geluk.

Iemand ervaring met de eheim professionel 3 250 trouwens? Ik kan die zeer goedkoop kopen, met nog twee jaar fabrieksgarantie� Ik vraag me vooral af hoe goed de flowregeling hiervan werkt�

Ik heb trouwens nog nooit een garnaal weten opgezogen worden als je met een goeie aanzuigkorf werkt is dat geen probleem denk ik.

Ik gebruik de Tetratec Ex 400, ben hier super tevreden mee en brengt meer dan genoeg stroming in de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan