Wat is er nieuw

Externe pomp

Ja daar ben ik dus mee bezig met iemand hier om dat goed te krijgen, helaas bij het tuincentrum gekocht, de rest kun je zelf denk ik wel invullen.
Er was nog een mevrouw die me wilde waarschuwen bij die botias, maar de verkoper was zeer gehaaid.
Maar het bestand is:
3 x clownbotia's zijn nu een cm of 6 en groeien niet hard maar zullen toch echt een keer weg moeten/te groot worden.
1 x l103-pantsermeerval is klein 5 cm en word ook niet zo groot, max 11 cm geloof ik.
1 x die dino in mijn avatar, dat is de grootste maar die word niet heel veel groter meer en wil ik zo lang mogelijk behouden (koste me ook € 50,-) maar volgens de speciaal zaak zou i niet veel groter worden en kon dat wel.
1 x simpele bodem reiniger algeneter
1 x zeer fanatieke zwarte met licht grijze/witte vlekken en randje van de achterkant van de staart is helemaal wit, groeit echt met de dag en is nonstop bezig met schoonmaken/eten. Meest nutige vis die ik heb, had last van algen bij speciaal zaak 2 van die beesten gehad en binnen 2 dagen was ik van al mijn algen af (wat zichtbaar was dan).
4 x rasbora (soort gup ofzo)
1 x maanvis marble en 1 x een gele (die marble groeit niet hard die gele wel en word agressief, was juist 1 van mijn favo's..
Nog 3 minie tetra's over die alleen zwart met blauwe versie
5 minie roodstaartjes geloof ik, ook heel klein met rood en zwart puntje in de staart en een bruin rood achtige kleur van lijf en ook heel klein.
3 zebra vinkjes.

Dus de botia's moeten weg maar heeft geen haast die maanvissen vooral die gele moet gewoon weg, die zwarte algen eter wil ik vragen of ik die mag ruilen voor een weer normale (is de enige die echt alles af gaat ook bladeren en planten). Heb er in mijn andere bak die andere maar gedaan want de grootste viel constant die andere aan dus dacht doe die dan maar daar in.

Kwa aantal valt het dus wel mee maar dat gaat uiteindelijk uit de klauwen lopen met die 3 soorten die ik aan gaf als ik niet in grijp. En tja die dino is ook groot, maar 1 grote van max 13/15 cm moet wel kunnen toch? Zo lang je maar genoeg verstop plekjes hebt voor ze.

Ja daarom onderdelen heb je ook zo (ik ben nogal lomp/een sloper) het is Duits dus zal vast een degelijk ding zijn.
En die filter vind ik er heel goed uit zien. Wat ik me alleen nog af vroeg ik gebruik JBLnitratex, dat zijn die kleine korrels tegen nitraat en moet je in een soort kous doen ergens in je filter, is dat hierbij ook mogelijk om snel nitraat levels te verlagen?
Nu alleen alles gelijk goed opzetten en het bestand naar beneden brengen, heb weer een leuk hoekje erbij dat ding neemt toch meer in beslag dan je denkt
Geen probleem om dit in een van je manden te toen. Zo gebruik ik Seachem Purigen in mijn Eheim filter.

Ahh oke thanks voor je reactie!
Denk dat ik hem maar het beste bij zooplus kan halen, die is het goedkoopste zo te zien, en is geen vage site o.i.d., in Duitsland zelf ook even gekeken daar gaan ze voor 110 weg afijn, als er wat mee is zit je daar weer mee.

Maar bel net dat zooplus gewoon Amsterdam nr, krijg ik eerst iemand die amper NL spreekt maar uit Oekraïne komt ofzo die gewoon de haak er op gooit na 2 minuten, vervolgens een Belg die in Amsterdam werkt? Vind dat wel een beetje raar iemand daar wel eens besteld?

Ik heb er wel is stenen besteld. Waren helaas niet zo mooi en de levering duurde lang. Verder heb ik mijn experience 350 bij azaqua gekocht. Goede en snelle service daar. En volgens mij is hij daar nog goedkoper of net zo duur.

Oke dan, dan zal het wel goed komen hoop ik haha.

O lees het nu pas goed, azaqua bedoel jij eens kijken wat dat is bedankt voor de tip.

Ahh oke thanks voor je reactie!
Denk dat ik hem maar het beste bij zooplus kan halen, die is het goedkoopste zo te zien, en is geen vage site o.i.d., in Duitsland zelf ook even gekeken daar gaan ze voor 110 weg afijn, als er wat mee is zit je daar weer mee.

Maar bel net dat zooplus gewoon Amsterdam nr, krijg ik eerst iemand die amper NL spreekt maar uit Oekraïne komt ofzo die gewoon de haak er op gooit na 2 minuten, vervolgens een Belg die in Amsterdam werkt? Vind dat wel een beetje raar iemand daar wel eens besteld?
Bestel al heel lang bij Zooplus (NL). Geen problemen ondervonden tot nu toe. Nog nooit hoeven bellen, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Zoals ik al zij als ik voor het eerst ergens bestel bij een site waarvan ik denk hmmm wie of wat zit er achter.
Soms koop je bv iets en moet je 2 weken wachten, tja dan halen ze het uit China/aliexpress b.v. daar kan ik zelf ook wel met truckjes dingen ver boven de € 21,- bestellen zonder extra kosten.
Niet da dat hier van toepassing is, maar vint het raar dat als je een help desk belt waar dus veel moet worden gepraat met klanten dat je iemand aan neemd die amper NL spreekt en ineens de telefoon er op gooid, bel je nog een keer krijg je een Belg aan de lijn (heb niks tegen Belgen maar waarom zouden die helemaal naar Amsterdam komen om te werken) afijn die hielp me verder prima, maar wil gewoon weten waar wie en hoe ze problemen oplossen als ik iets boven de € 100,- uit geef.

Off topic
Schrik me dood net, alle 3 de botia's gingen helemaal te keer/werden helemaal gek in de hoek van mijn aquarium, denk o neeee wat nu weer.
Zat er een slakje waar ze met zijn 3 en boven op doken..

Maar moet ik verder nog iets bij die filter kopen wat na zoveel weken moet worden vervangen of is dat voorlopig niet nodig?

Zakje Filterwatten is aan te raden, maar de rest zou jaren mee moeten gaan

€ 142,50 bij zooplus zie ik net

Maar gekocht.
Bedankt voor alle reacties en hulp!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan