Extra filter Vision 450 ter vervanging van Bioflow

Peter E

Active member
Lid geworden
6 juni 2018
Berichten
44
Mijn Vision 450 draait al ruim 2 jaar op een Eheim Pro 4+ 600 en het interne filter met een Eccoflow 1500.
Opzich gaat het wel redelijk alleen ik merk dat ik mij inmiddels flink stoor aan het grote zwarte gevaarte in de hoek. Ik wil het Bioflow filter gaan vervangen voor een extra buitenfilter.

Aangezien deze ook een verwarmingselement moet hebben zit ik zelf te denken aan de Eheim Pro 4+ 350T.
Ik vraag mij alleen even of of het verwarmingselement hiermee de gehele bak kan verwarmen of dat ik beter voor de Pro 3 1200XLT zou kunnen gaan. Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Weet inmiddels dat de meeste mensen voor een los verwarmingselement zouden gaan maar dat zie ik niet zitten. Puur omdat ik dan weer iets in de bak heb hangen..
 
Je kan ook voor een inline verwarming gaan (of 2, voor elk filter 1)
 
Heb het even gegoogeld want zegt me niks.
Wat filmpjes gekeken maar ziet er, voor mij, erg ingewikkeld uit ;D
 
Zo eentje heb ik tussen de buitenfilterpot en de uitlaat. Gewoon in de slang gezet.

Deze doorstroomverwarming is eenvoudig aan te sluiten aan de buitenkant van jouw aquarium. Je sluit deze aan tussen de slang van de buitenfilter (die het water terugvoert), je snijd de slang door en plaats deze aquariumverwarming tussen. Hierna hoef je alleen de stekker aan te sluiten en de temperatuur in te stellen.

Easy peasy en geen verwarming in de bak.
 

Bijlagen

  • IMG_0201.jpeg
    IMG_0201.jpeg
    41.6 KB · Weergaven: 3
Oke duidelijk.. en welke filter zou je daar dan aan hangen zodat de hele bak verwarmt wordt?
 
Je kan voor een losse verwarming in de bak een mooie hoge plant zetten en dan zie je de buis amper nog.
 
Waarom? Omdat deze stuk kan gaan? Oase verwarming is makkelijk te vervangen na een defect.
Oftewel.. Kijken naar de Oase Biomaster thermo de 600 of eventueel 850 is jouw advies?
 
Ter info. Ik heb sindskort een Oase Biomaster 350 thermo op een Juwel Rio 180. Groffe sponzen als voorfilter. En gewoon de in-- en uitstroom van JBL.
 
Eheim Pro 4+ 350T.
Heb deze zelf al jaren draaien. Bevalt prima en nooit problemen mee gehad. Draaiden 4 jr op mijn malawibak van 2.40. Nu houden ze mijn mixed reeff keurig op temperatuur.

Ben zelf geen voorstander van inline verwarmingen. Bij mij is er 1tje destijds doorgebrand en begon zelfs weg te smelten. Die gebruik ik dus niet meer šŸ¤·ā€ā™‚ļø.

De Oase pomp verwarmings optie lijkt mij trouwens ook goed, zelf nog nooit gehad in ieder geval.
 
Zo eentje heb ik tussen de buitenfilterpot en de uitlaat. Gewoon in de slang gezet.

Deze doorstroomverwarming is eenvoudig aan te sluiten aan de buitenkant van jouw aquarium. Je sluit deze aan tussen de slang van de buitenfilter (die het water terugvoert), je snijd de slang door en plaats deze aquariumverwarming tussen. Hierna hoef je alleen de stekker aan te sluiten en de temperatuur in te stellen.

Easy peasy en geen verwarming in de bak.
Geen lekkages op de aansluitingen? Ziet er wel handig uit, maar hoe kan dit het water verwarmen op zoā€™n kort stukje?
 
Mijn Vision 450 draait al ruim 2 jaar op een Eheim Pro 4+ 600 en het interne filter met een Eccoflow 1500.
Opzich gaat het wel redelijk alleen ik merk dat ik mij inmiddels flink stoor aan het grote zwarte gevaarte in de hoek. Ik wil het Bioflow filter gaan vervangen voor een extra buitenfilter.

Aangezien deze ook een verwarmingselement moet hebben zit ik zelf te denken aan de Eheim Pro 4+ 350T.
Ik vraag mij alleen even of of het verwarmingselement hiermee de gehele bak kan verwarmen of dat ik beter voor de Pro 3 1200XLT zou kunnen gaan. Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Weet inmiddels dat de meeste mensen voor een los verwarmingselement zouden gaan maar dat zie ik niet zitten. Puur omdat ik dan weer iets in de bak heb hangen..
Dat gaat prima. Hier een pro4 600 en pro4 350t op een oase highline 400.
 
Terug
Bovenaan