extra ijzer toevoegen


Wat ik me wel afvroeg is dat er harde stukjes inzitten. Kan dat kwaad als ik die er in laat zitten of is het beter beschikbaar voor de planten als ik ze fijn wrijf?
en antwoord hierop?
Het zijn soort van 'klontjes' die ik bedoel.
 
en antwoord hierop?
Het zijn soort van 'klontjes' die ik bedoel.
Je kan beginnen het poeder te "prakken" zodat eventuele te grote stukken verdwijnen. Maar kwaad kunnen ze niet, ze vergaan evenzeer in je bodem. Maak de bolletjes wel heel klein, zo groot als een knikker vind ik ze nog veel te groot. Maar goed dat is mijn manier.
 
Ik ben nog niet zo'n ervaren bolletjesmaker en ze zijn dus wat wisselend in grootte, maar het zit bij mij tussen erwt en kleine knikker in. Gewoon een beetje uitzoeken welk bolletje bij welke plant gaat. Lotus zal wel op dezelfde plek blijven staan voor langere tijd, dus dan mag die een knikker....
 
Ik ben nog niet zo'n ervaren bolletjesmaker en ze zijn dus wat wisselend in grootte, maar het zit bij mij tussen erwt en kleine knikker in. Gewoon een beetje uitzoeken welk bolletje bij welke plant gaat. Lotus zal wel op dezelfde plek blijven staan voor langere tijd, dus dan mag die een knikker....
De bedoeling van de kleibollen is dat de voedingstoffen bij elkaar blijven dus kontjes maken niet uit. Ze hoeven verre weg van perfect te zijn in iedergeval. Maar de groote van het bolletje is misschien toch wel belangrijk. Ze vergaan namelijk op het zelfde tempo, en als de ene plant eerder stoffen mist dan de andere kan het een probleem zijn. Maar niet elke plant is behoeftig aan veel voedingsstoffen dus wellicht kan je dat op die manier verdelen 😄

Ik heb het druppeltje voor druppeltje toegevoegd en de bolletjes zitten in de diepvries. Perfecte bezigheid om bolletjes te maken bij tv kijken...
Voor de slechte lezers onder ons hier worden kleibolletjes bedoelt, niet drugs 😆
Vooral de prijs....
Die hydro-kleibolletjes bevatten geen voedingsstoffen toch dat is toch alleen voor het water?
 
Hydrobolletjes bestaan uit gebakken klei. Ik kan me voorstellen dat die lastiger hun voedingsstoffen vrij geven, vanwege de verhitting, maar in wezen is het hetzelfde (?) materiaal.
 
Hydrobolletjes bestaan uit gebakken klei. Ik kan me voorstellen dat die lastiger hun voedingsstoffen vrij geven, vanwege de verhitting, maar in wezen is het hetzelfde (?) materiaal.
Het bakken van de klei zorgt er voor dat het materiaal poreus word en daarom water kan opvangen net zoals siporax. Alleen siporax is heter gebakken en duurzamer. Niet perse gezonder als dat afbreekt en de vis dat binnenkrijgt daarin tegen
 

Terug
Bovenaan