Wat is er nieuw

Extra plant voor kleur erbij

K

Karin

Guest
Ik heb op dit moment de volgende planten in mijn aquarium:

Limnophila Heterophylla
Cryptocoryne Balansae
Echinodorus bleheri
Cryptocoryne Wendtii Green Gecko
Ludwigia Palustris Green
Eustralis Stelleta Grof
Een mosbal

Veel van deze planten hebben ongeveer dezelfde kleur groen en daarom zou ik graag een andere kleur willen toevoegen. De mosbal (donkergroen) en de crypt balansae (roodbruin) zijn de enige die wat kleur eraan geven.
Hebben jullie suggesties voor een mooie plant die qua kleur wat anders is (bijv. donkergroen, bruin of rood), maar wel goed te houden is zonder extra co2 toevoeging (behalve easycarbo).

Misschien een rode Lotus?

Beide zien er mooi uit!
Zijn deze ook mooi rood zonder CO2 toevoeging? ik had namelijk begrepen dat juist rode planten soms groen eruit zien in bepaalde situaties. Ik weet niet meer of dat met licht, CO2 of iets anders te maken had

Mijn rode Lotus doet het lekker zonder co2. Beetje klei bij de wortels gedaan. Schiet af en toe een blad naar de oppervlakte. Ik vind m prachtig!

Bucephalandra soorten (vaak wat donkergroen)?

Ik heb deze er o.a. in. Echinodorus redflame. Bladeren starten in een rode kleur en veranderen naar een beetje olijfgroene bladeren met een groenbruin patroon in de bladeren. Er zijn ook E. ozelot versies die een soortgelijk patroon hebben. Heeft in principe volgens mij geen Co2 nodig maar wat ijzerrijke voeding bij de wortels. Deze blijft wat kleiner dan de E. bleheri overigens. Heb ook Althernanthera soorten maar die prefereren wel Co2 en heb ik hiervoor zonder Co2 nooit goed kunnen houden dus zou ik dan maar niet kiezen.

Gr
Stefan

Bijlagen

• 170520 E. redflame.jpg
    170520 E. redflame.jpg
    207.7 KB · Weergaven: 104
Bedankt voor alle reacties!

Ik wist niet dat er zoveel keuzes waren i.v.m. een 'low tech' aquarium. Van alle genoemde planten ga ik eens plaatjes zoeken en bekijken wat ik het mooiste vind om toe te voegen. Misschien wel meerdere

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan