Wat is er nieuw

extra poep filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter pablo81
  • Startdatum Startdatum
Luitjes,... ik heb inmiddels al een nieuwe externe filter gekocht. Heel mooi dong. 1200 liter van tetra. Water mooi schoon , visjes blij (zijn mooi kleur) dus helemaal top. Ik heb mijn interne filter er ook nog in zitten. Voor het biologische evenwicht. Wanneer zou ik die er uit kunnen halen? Een maat van mij zei: al binnen een paar dagen. Lijkt mij vrij snel.... adviezen zijn welkom. Bertus. Bedankt voor je vriendelijke advies.

Beste is om ze wel een paar weken samen te laten draaien.

Minimaal 4 maar voor de zekerheid gewoon lekker 6weekjes laten meedraaien. Dan weet je zeker dat het filter goed zijn ding kan doen.

Toppie. Tanks 🙂

Idee om de behuizing te laten zitten voor de apparatuur vind ik ook een hele goeie. Ik zou dan de aanzuigen in de behuizing plaatsen en de uitsloot aan de andere kant van de bak. Is daar nog iets voor te zeggen? De een zegt goed idee en de ander vind weer dat je dan een cirkel effect krijgt wat niet goed zou zijn. Wie o wie?

Een spraybar langs de ene zijwand en aan de andere kant de uitzuig is helemaal niet gek, er zijn er meer die dat doen. Dan heb je een stroming van links naar rechts, of vice versa.

Ik zou zelf de behuizing niet laten zitten. Ik stoor me meer aan zo'n zwarte blokkendoos in de hoek dan aan een klein pijpje met korf in de hoek. Is makkelijker te verbloemen met een plant ook. Ik heb ook het idee dat je filter minder troep opzuigt als het achter die behuizing zit, maar dat is meer gevoel dan wijsheid.

Tanks voor je mening Bart. Ps mooie bak heb je!!

Heb je een achterwand in je bak? Denk er dan aan dat als je de behuizing weghaalt je met een stuk achterkant zonder wand komt te zitten. Ziet er misschien ook wat gek uit.

Nee heb ik niet. alleen een zwarte plaat aan de achterkant v.d. bak

WIN_20170523_211417.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan