Fabians gezellige 45 liter aquarium (FRMB)


FRMB

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2020
Berichten
272
Leeftijd
26
Hoi allemaal,

Het werd eens tijd om een foto-album te openen, zeker nu mijn nieuwe led-lamp binnen is. :DD

17 mei heb ik een Superfish Start 50 gekocht. De slechtste aquariumaankoop ooit... Inmiddels heb ik al een andere lamp en een ander filter gekocht, dus ik had net zo goed voor een standaard glazen bak kunnen gaan. Afijn, de boel draait nu. De techniek even op een rijtje:
  • Type: Superfish Start 50
  • Afmetingen/inhoud: 44x39x39 (bxhxd), 45 liter
  • Verlichting: Sunsun ADE led 300c
  • Filter: Dennerle Hoekfilter XL
Een paar weken terug heb ik 10 Boraras macultata gehaald. Eéntje is er uitgevallen, waardoor ik nu nog een groepje heb van 9 stuks. Dit ga ik nog licht uitbreiden richting de 15. Daarnaast komen er later deze zomer nog vuurgarnalen in.

Genoeg gekletst. Foto's!

Zijaanzicht
IMG_3744.JPG


Zijaanzicht verder af
IMG_3743.JPG


Voorkant (doorkijk)
IMG_3746.JPG


En zo staat 'ie op mijn bureau. Een echte onderwatertuin.
IMG_3753.JPG


De inrichting ben ik stukje bij beetje aan het aanpassen naar mijn zin. Een grote Echinodorus is naar het aquarium van mijn vriend, die kwam niet tot z'n recht in dit kleine aquarium. De Vallisneria heb ik ervoor in de plek gezet, maar die moet nog groeien. Ook de Alternanthera gaat hopelijk aanslaan nu er meer verlichting boven de pak hangt, anders gaat deze vervangen worden. Ik moet nog een aantal stekjes van de Ammania verhuizen naar de bak van mijn vriend zodat de Limnophila iets meer ruimte krijgt. Stekjes weggooien vind ik ook zo zonde, en de bak van mijn vriend kan nog wel wat planten gebruiken. Als laatste wil ik nog mosjes toevoegen.

En zo blijft men bezig :)
 
krijg je geen concentratieproblemen als die zo naast je staat?
 
Net bakkie hoor!

Ik zou idd ook een stukje minder productiever zijn qua werk :giggle:
 
Mooie bak hoor! ziet er erg goed uit! geen idee of je nog een echinodorus wil maar volgens mij zijn er namelijk ook mini versies van bijvoorbeeld de amazone zwaardplant (die zouden dan beter tot hun recht komen)
 
Thanks! Haha, ja soms leidt het af. Niet zeggen tegen mijn baas hoor :pp

Bedankt voor de tip van de echino Kevin! Nooit geweten.
 
Ziet e rgoed uit. Hier 80cm naast mn bureau, gelukkig niet meer thuis aan het werk :DD
 
  • Haha
Waarderingen: FRMB
Thanks Mike!
Haha, of dat nou zo gelukkig is... Nu moet je aan de bak... In plaats van dat je naar de bak kijkt :pp
 
Thanks Mike!
Haha, of dat nou zo gelukkig is... Nu moet je aan de bak... In plaats van dat je naar de bak kijkt :pp
Gelukkig nog genoeg thuis om van de bakken te genieten. Nu eerst zomervakantie vieren
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Tijd voor een update. Ik heb de Alternanthera weggehaald. Ik heb in vorige bakken nooit moeite gehad deze te houden, maar hij wilde ook nu met de nieuwe lamp niet aanslaan... Misschien al wegens de false start, misschien toch wegens een tekort (al heb ik geen alg)... In ieder geval heb ik daardoor de Limnophila wat meer ruimte te kunnen geven. Ik wil nog steeds wat Cognac-takken naar de bak van mijn vriend verhuizen, zodat ik een andere plant nog kan toevoegen. Ik denk aan de Lobelia. Ook heb ik nieuwe Vallisneria gekocht. De zielige stekjes die ik had overgenomen groeide niet snel en ik wilde het filter etc. wat meer uit het zicht hebben.

IMG_3758.JPG
 
Weet iemand waarom de afbeelding als een bijlage geplaatst wordt en daarmee niet meteen zichtbaar is?
 
Geen idee, bak ziet er wel goed uit!
 
Tijd voor een update. Ik heb de Alternanthera weggehaald. Ik heb in vorige bakken nooit moeite gehad deze te houden, maar hij wilde ook nu met de nieuwe lamp niet aanslaan... Misschien al wegens de false start, misschien toch wegens een tekort (al heb ik geen alg)... In ieder geval heb ik daardoor de Limnophila wat meer ruimte te kunnen geven. Ik wil nog steeds wat Cognac-takken naar de bak van mijn vriend verhuizen, zodat ik een andere plant nog kan toevoegen. Ik denk aan de Lobelia. Ook heb ik nieuwe Vallisneria gekocht. De zielige stekjes die ik had overgenomen groeide niet snel en ik wilde het filter etc. wat meer uit het zicht hebben.

Bekijk bijlage 302977
Mooi bakkie zo Fabian. Waarom wil je meer takken kwijt? Vind het niet opvallen/storend. Een plant erbij planten kan sowieso wel denk ik, gezien dat open stukje aan de rechterkant.

Gr. Ed
 
Ziet er goed uit. Zelf heb ik ook een Lobelia Cardinalis staan. Groeit bij mij uitstekend zonder co2 en met de originele Superfish lamp.
 
Weet iemand waarom de afbeelding als een bijlage geplaatst wordt en daarmee niet meteen zichtbaar is?
Je bak ziet er goed uit! Waarschijijk moet je de afbeeldingen even bijsnijden, als ik foto's maak met mn D3400 dan moet ik ze ook bijsnijden
 
Spannend en gevarieerd. Mooi geheel!
 
Geen idee, bak ziet er wel goed uit!
Thanks Mike!

Mooi bakkie zo Fabian. Waarom wil je meer takken kwijt? Vind het niet opvallen/storend. Een plant erbij planten kan sowieso wel denk ik, gezien dat open stukje aan de rechterkant.

Gr. Ed
Danku! Rechts achter lijkt inderdaad leeg, maar dat valt tegen. Lastige is ook dat ik de bak vanaf drie kanten kan bekijken (doorkijkbak)

Ziet er goed uit. Zelf heb ik ook een Lobelia Cardinalis staan. Groeit bij mij uitstekend zonder co2 en met de originele Superfish lamp.
Thanks :)
Goed om te horen!

Je bak ziet er goed uit! Waarschijijk moet je de afbeeldingen even bijsnijden, als ik foto's maak met mn D3400 dan moet ik ze ook bijsnijden
Merci!
Ahh. Bijsnijden nog voordat ik ze upload bedoel je?

Spannend en gevarieerd. Mooi geheel!
Dankjewel!
 
Merci!
Ahh. Bijsnijden nog voordat ik ze upload bedoel je?
Ja inderdaad als ik ze op mn D3400 maak zijn ze 4000x6000 ofzo en dat is te groot dan wordt het een soort bijlage. Door het bijsnijden gaat het dan wel goed
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Erg fraai bakje! het wordt weer eens tijd voor een updatetje! (;

Hoe heet de rode plant? Ziet er erg mooi uit. Cognacplant?
 

Terug
Bovenaan