familie hyphessobrycon

  • Onderwerp starter renniehahahahaha
  • Startdatum

R

renniehahahahaha

Guest
Ik ben van plan me te gaan verdiepen in de hyphessobrycon soorten. Dit omdat een van deze soorten mij wel leuk lijkt als scholenvisje voor in m'n lido 120......

Kan iemand me wat vertellen over deze soorten en of ze geschikt zijn als scholenvis voor een lido?

Mvg
Rennie
 
Dankjewel!

Kan iemand mij wat meer vertellen over:

-citroen tetra
-H.Sweglesi
-rode rio
-rode minor
-roze tetra

Zijn deze allemaal geschikt voor een lido 120?
 
Hyphessobrycon amandae ook naar gekeken? Super leuke visjes met leuk gedrag. Lijken in de winkel saai/kleurloos maar in de bak zijn ze echt prachtig. Zou ik voor een lido 120 ook zeer aanraden.
 
Ik ben het volledig eens met Biologist. De H. amandae is geweldig en vooral in een grote groep.
De rode rio heb ik ooit al gehad, kan allebei voor je lido.
 
Kan je me misschien wat meer over de rode rio vertellen?

@chris10
 
Over de familie weet ik weinig te vertellen. Persoonlijk heb ik een school van de hyphessobrycon pyrrhonotus wildvang zwemmen, 31 stuks in totaal. Ze scholen prachtig, zie zelden 1 afzonderlijk zwemmen. Zijn wel wat schuwe vissen en verstoppen zich snel bij beweging voor de bak. De grootse tikken bij mij de 6 cm aan.
 
renniehahahahaha zei:
Kan je me misschien wat meer over de rode rio vertellen?
De rode rio moet je niet te warm houden 20-22 graden is zat. Ook veel drijf en gewone planten, en een donkere bodem en achterwand.
 
Dankjewel!

Weet iemand nog leuke hyphessobrycon soorten die geschikt zijn voor een lido?
 
Hoe is je inrichting, temperatuur, medebewoners?
 
@botia

Moet het bakje nog kopen en opstarten. Dus nog alle keus.
 
Hyphessobrycon ( soms ook wel megalamphodus) megalopterus, zwarte fantoomzalm. Ontzettend leuk gedrag, mannen pronken soms de hele dag tegen elkaar.
Zijn ook nog een erg mooi om te zien, zeker met weinig licht, dan komt het oog mooier naar voren. En zouden volgens mij goed in jouw lido kunnen.
Zijn echter niet echt scholenvisjes, ze zwemmen meer een beetje in losse groepjes dan echt in een school
 
Even een klein detail: Hyphessobrycon is een genus, binnen de familie characidae (karperzalmen).
 
Ja dat wist ik wel.... :)
Maar ik zoek specifiek naar de hyphessobrycon soorten
 
Iemand nog suggesties?

Ik nijging nu meer naar de Rode Rio, vind ik echt een leuk visje! Iemand nog ervaringen met de rio?

Ook de rode minor is schitterend. Maar het schijnen nog al vinnenbijtertjes te zijn :(

Is dit bestand lido 120 waardig?

....� Bovenlaag soort
10x Rode rio OF rode minor
8x corydoras
6x octocinclus vittatus

Hoor graag van jullie!
 
Kan dit?
 
Sorry, ik kan je met het bestand niet helpen, maar zo staat het bericht in elk geval weer op de 1e pagina. Hihihi, succes!
 
De rode minor is nogal fel heb ik me laten vertellen, veel is op te lossen met een grote school zodat ze genoeg interactie op de eigen soort hebben (maar ik heb daar zelf geen ervaring mee) . De rode rio heeft, als ik het goed begrepen heb, een soortgelijk gedrag als mijn geliefde H. robertsi. Ook hier zou ik dan een grote school aanraden omdat dat het gedrag van de groep veel boeiender maakt.
Laat de Otociclus weg en breidt de school uit naar 15 a 20 stuks, richt de bak helemaal in naar hun behoefte en dan kan een groep Hyphessobrycon een ware eyecatcher zijn. Veel randbeplanting en drijfplanten voor gedimd licht dus.
 
Dankjewel voor de info babysnake!

Graag zou ik mij willen beperken tot een Amazone biotoop

Iemand daar leuke suggesties voor?










Mvg
Rennie
 
Hyphessobrycon pulchripinnis, citroentetra
 
Suggesties voor amazone biotoop?

Kan op Internet weinig opties vinden voor een lido (is natuurlijk qua lengtes een moeilijke bak)

Mvg
Rennie
 
Hoi, ik heb H.socolofi ook heel heel mooie scholende vis met leuk gedrag

Grt Hans
 
H.socolofi toch niet in in een lido120? Dat lijkt me net te krap voor ze Hans.

In dit formaat bak zou ik Hyphessobrycon amandae proberen te houden. Je kan er een grote groep in kwijt. 20 tot 40 stuks afhankelijk van je bijvissen. Veel takken en misschien een niet al te groot wordende Echinodorus
 
Het gaat de rode rio worden!

Bedankt voor het reageren en meedenken!

:) :)

Mvg
Rennie
 

Terug
Bovenaan