Fenerbahce devosi - AVD 2007-2


John.

Well-known member
Lid geworden
4 oktober 2012
Berichten
1,349
Locatie
Purmerend
Een batch eitjes via aquabid gekocht.
De eitjes zijn 9 dagen onderweg geweest. Uiteindelijk zijn er drie uitgekomen. Ik hoop dat er een man en vrouw bij zitten. Voorlopig groeien ze goed.
PB196108.jpg


Groetjes John.
 
Ik duim voor jou dat de 3 blijven leven John.:thumbs:
 
Mooie vissen worden het! Duimen dat ze het halen inderdaad.

Ik snap alleen het verhaal erbij niet. Zijn naam suggereert een link met Turkije, maar hij lijkt afkomstig uit Congo? (zie ook de info van de AKA.) Wat is de link nu met Turkije?
 
: The Turkish word 'Fenerbahçe' can have the meaning of garden lantern from 'fener' (lantern) and bahçe (garden)

Maar het blijft inderdaad een vreemde naam.

groetjes John.
 
Blijft spannend :)

Wederom schitterende foto trouwens! Mag ik vragen wat voor appartuur je gebruikt?
Zeker bij dit kleine grut vind ik een combi van voldoende vergroting, licht en scherptediepte bereiken en enorme uitdaging (zoals wel te zien in de meeste van mijn foto's :)
 
Ik gebruik een olympus camera. Deze camera heeft een kleinere sensor als de grote merken. Het voordeel van een kleine sensor is dat de scherptediepte groter is (maar het zogenaamde bokeh minder fraai is) en de minimale scherpstel afstand dan ook heel klein is. Bij deze foto ongeveer 7 cm.
Ik gebruik een flitser van boven, verbonden met een kabel aan mijn camera.
Olympus E5 met 50mm f2.0 (macro) eventueel een tussenring en voorzetlens en de flitser fl36.
Soms gebruik ik ook een telelens van 200mm f3.5 met een tussenring en flitser.

groetjes John.
 
Dank voor het antwoord! Dan is op dit moment vermoedelijk het ontbreken van een externe flitser de meest beperkende factor bij mij. Ik zet dit even voort in het fotografie forum.
 
Dank voor het antwoord! Dan is op dit moment vermoedelijk het ontbreken van een externe flitser de meest beperkende factor bij mij. Ik zet dit even voort in het fotografie forum.
Zeker weten!

john.
 
Hoe een visje zich toch zo mooi kan ontwikkelen ,de natuur is iets wonderbaarlijks.:thumbs:
 
Schitterend!!
 
Het visjes op de vorige foto hoeft helemaal geen mannetje te zijn. Ik heb contact gehad met de verkoper van de eitjes.
Hij zegt dat het pas na een half jaar zichtbaar is. Nog ff geduld dus:juggle:.

P1086845.jpg


Geen scherpe foto, maar de visjes zijn nog maar 2.5 centimeter en behoorlijk schuw.
Er zijn er nog twee, dit is de grootste.

Groetjes John.
 
Weet iemand hoe je met deze soort kunt kweken? Op internet is er totaal geen informatie.
 
Kweken is simpel. De kunst is om een man te krijgen. Deze soort heeft heel weinig mannen in de nakweek. Ik had ook drie dames.....

Groetjes John.
 
Kweken is simpel. De kunst is om een man te krijgen. Deze soort heeft heel weinig mannen in de nakweek. Ik had ook drie dames.....

Groetjes John.
ik heb 3 koppeltjes gekregen, maar eerlijk gezegd zie ook niet het geslachtsonderscheid. Ik heb 2 grote vissen van rond de 3 cm en de kleintjes zijn 1 a 2 cm. Mocht ik een mannetje hebben hoe kan ik ze dan laten kweken? Ik koop via een tussenpartij die ze uit Duitsland haalt, maar ik heb werkelijk geen tot weinig info over deze soort.

Overigens doen ze het vrij goed in mijn "gezelligheidsbak". Geen stress en ze eten goed.
 
Gaat nog wel even duren voordat je het verschil gaat zien.
Kweken doe je door ze apart te zetten en een afzetmop bij de vissen te plaatsen.
Daarin worden eitjes afgezet welke je verzameld en in een kweekbak stopt. Als de jongen uitkomen eten ze gelijk kleine artemia's. Zacht water en 22-24 graden.

Groetjes John.
 
Gaat nog wel even duren voordat je het verschil gaat zien.
Kweken doe je door ze apart te zetten en een afzetmop bij de vissen te plaatsen.
Daarin worden eitjes afgezet welke je verzameld en in een kweekbak stopt. Als de jongen uitkomen eten ze gelijk kleine artemia's. Zacht water en 22-24 graden.

Groetjes John.
Dank je
 

Terug
Bovenaan