ferplast star verbindingsset aanpassen 16


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
In de huidige situatie zijn in de Ferplast star 200, 2 verbindingsset aanwezig welke een buis diameter hebben van 12mm waarop de slangen gekoppeld zijn van 16 mm.
Maar de uitstroom is niet ideaal ondanks dat we al een verloop 12 > 16 mm hebben geprobeerd.

Is het mogelijk om de verbindingsnet, zie foto, van de ferplast star aan te passen, m.a.w. is het mogelijk de 2 bestaande buisgaten door te boren met een boor/gatenzaag van 16mm, buizen doorvoeren en hierop de slangen koppelen.
Onze grootste "angst|" is het lekken op deze doorvoer, ondanks dat de buizen gekit zullen worden.

In de huidige situatie zijn de buizen gevulkaniseerd o.i.d., zie foto.

Een andere optie zou zijn om op de bestaande gaten, deze zijn nu ca. 75 mm een afdekglas plaat te lijmen.
In deze afdekplaat zouden we dan 2 gaten kunnen boren, vragen die we hierbij hebben zijn:

* de 2 gaten in de afdekplaat moet zo zover uit elkaar staan dat
a de beide doorvoerklemmen passen
b door het gat van ca. 75 mm moet passen
* welke doorvoerklemmen hebben we nodig, die ook passen
* bestaat bij het bovenstaande niet de kans op glas breuk!
* zijn er nog andere alternatieven

ferplast star 200 verbindingsset.jpg
 
Volgens mij heb je deze vraag al een keer gesteld.
Maar zijn er geen blindplaten te verkrijgen bij ferplast?
Dan kan je zelf de gaten boren namelijk
 
Bedankt voor de info.

Helaas zat bij het aquarium geen blindplaten bij, maar mocht ik ze vinden is het gat boren niet zo'n probleem maar wel het waterdicht maken!
 
Bedankt voor de info.

Helaas zat bij het aquarium geen blindplaten bij, maar mocht ik ze vinden is het gat boren niet zo'n probleem maar wel het waterdicht maken!
Past een pvc doorvoer dan niet?
Een vlak van 75mm kan je denk ik wel een 40mm doorvoer op kwijt met ringen en al.
Dat is meer dan zat voor 2 potfiltertjes

Deze zou in 1x in je gat moeten kunnen passen

Dan kan je zelf nog creatief doen met pvc om er wat moois van te maken
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ga eens kijken om eerst 2 glasplaatjes te bestellen en daarna gaten boren
 

Terug
Bovenaan