Fijn rivierzand combineren met filterzand oder nicht


Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
3,509
Leeftijd
36
Locatie
Bennekom
Yo yo, long time no see. :petjeaf:

Ik heb een bak van iemand overgenomen en wil ("uiteraard") zo snel mogelijk mijn vissen en spullen daarin overzetten. Heeft het weer lekker de ruimte allemaal.

Ik heb niet genoeg filterzand liggen maar kreeg wel wat zakken fijn rivierzand mee met de nieuwe bak. Haast schelpenzand, zo fijn is het. Zie foto. Zou het een idee zijn om daar een onderlaag mee te maken en het filterzand erop te gooien als toplaag? Ik neem daarbij aan dat het fijnere zand onderin zal blijven liggen.

Wat ik me afvraag is of het spul wel luchtig genoeg is. Op een rottende bodem of extra onderhoud zit ik niet te wachten. Dus... doen? Of kan ik beter wat meer filterzand inslaan?

IMG_20190704_221121.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190704_221121.jpg
    IMG_20190704_221121.jpg
    200.9 KB · Weergaven: 196
heel makkelijk: niet doen!

dat rivierzand opzich is al een bodem die snel kan gaan rotten, als je dit gaan mengen met filterzand (want mengen zal het) vergroot je dit effect alleen maar.

gewoon een zak filterzand bijhalen.
 
Domme vraag was het ook eigenlijk. Dank je wel!

Zand te kooooopppppp wie oh wie heeft er interesse in 16 kg van het allerfraaiste rivierzand!!

Mag weg voor een euro. ;)
 
Domme vraag was het ook eigenlijk. Dank je wel!

Zand te kooooopppppp wie oh wie heeft er interesse in 16 kg van het allerfraaiste rivierzand!!

Mag weg voor een euro. ;)

Haha, jij weet wel wat je te koop aanbiedt he ;). Ik zou het in de sectie aangeboden zetten:D
 

Terug
Bovenaan