Wat is er nieuw

Filter as gebroken

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Het asje van me filter is net gebroken dus dit word een nieuwe bestellen. Ja, ik ken de post van het watten stokje maar dat durf ik niet aan. Ik ben zeer a technisch vandaar het asje al gebroken is. Ik vertrouw er niet op met mijn technisch vernuft om een 1501 filter op een 400 liter aquarium op een wattenstaafje te laten draaien.

Praktische vraag; Wat zal ik doen met het filter omdat hoogst waarschijnlijk het even gaat duren voordat het asje binnen is en ik in staat ben om dit filter weer draaiend te krijgen.

Alles eruit en schoonspoelen en drogen aan lucht of zou het nog in "leven"blijven als ik filtermateriaal in een waszakje doe en in aquarium leg?

Ik ben ook niet technisch maar toch zou ik uit nood een wattenstaafje proberen en als dat niet zou werken verder kijken.

Nou is niet meteen crisis heb er nog een 1501 op draaien en nog een interne 750. Ik weet niet wat voor effect het zou hebben wat gebeurd als dat stokje knapt. Wil niet dat de kop stuk draait dan duurder grapje. Durf dan ook niet weg en slaap al niet best.

Nou is niet meteen crisis heb er nog een 1501 op draaien en nog een interne 750. Ik weet niet wat voor effect het zou hebben wat gebeurd als dat stokje knapt. Wil niet dat de kop stuk draait dan duurder grapje. Durf dan ook niet weg en slaap al niet best.

Daar gebeurd niet zoveel mee wanneer het watten staafje zou breken. De rotor kan dan wat herrie maken meer niet. Het zit namelijk opgesloten in het rotorhuis. Er gaat niets kapot in je kop. Van JBL kan je, zover ik weet, geen losse asjes kopen, dat wordt dus een complete rotor.

Laat ik wat korter zijn :sorry: Ik ga geen wattenstokje in filter doen.

Als ik mijn filtermateriaal in een waszak in me aquarium zou doen zouden de bacties dan nog leven of is dit ook zinloos en kan ik het beter uitspoelen? Ik wil ook geen lading stervende bacterieen in me aquarium watertje

Als je geen wattenstokje wilt gebruiken. Dan kan je 2 dingen doen lichtpomp in je filter doen. Of de auto pakken en dan bij de volgende stad kijken bij een LFS. Vaak hebben tuincentrums ook wel jbl rotor sets

Het is zaterdag, ik zou ook even een JBL rotor ergens kopen. Mocht dat niet lukken dan kun je het filtermateriaal in 'leven' houden door voor stroming te zorgen, zoals bijvoorbeeld een bruissteentje onder in je filter doen. Zoals te zelf al zei kun je ook je filtermateriaal tijdelijk gewoon in je aquarium leggen, ook weer op een plek met nog wat stroming en dan moet het ook goed komen. Succes!

Laat ik wat korter zijn :sorry: Ik ga geen wattenstokje in filter doen.

Als ik mijn filtermateriaal in een waszak in me aquarium zou doen zouden de bacties dan nog leven of is dit ook zinloos en kan ik het beter uitspoelen? Ik wil ook geen lading stervende bacterieen in me aquarium watertje
Potverdikke, zet onmiddellijk een wattenstaafje in je filter....! Zomaar weigeren, hoe durf je? Nee, hoor zo gaat dat hier niet. Het is jouw filter en jij bepaald dus. Hoef je geen verantwoording voor af te leggen.
Er zitten in een filter aerobe en anaerobe bacteriën. Je gaat in je waszak geen echte doorstroming hebben dus er zal zeker iets gebeuren, denk ik. Er zijn hier intelligente mensen waar ik met mijn boerenverstand niet tegenop kan. Zij kunnen je wellicht betere informatie geven. Succes, Michelle!

Of wellicht indd curver box met aquawater mandjes erin en wellicht luchtpomp of een externenpomp erin voor doorstroming

😀 😀 Je kwam bijna in aanmerking om uitgenodigd te worden naar het OTT

Ik wacht met smart maar staat nu al even stil...........

Maar bedankt voor je reactie hoor (visjes doen het niet meer maar lachend visje voor jou)

Of wellicht indd curver box met aquawater mandjes erin en wellicht luchtpomp of een externenpomp erin voor doorstroming

Yess soms heb je gewoon even wat praktische hersens nodig. Ik heb nog wat interne filters dus ga nu vliegen vlug een curver maken en het filtermateriaal in een curver zetten. Pfff zo simpel kan het gewoon ook zijn. :thumbs:

Dit dus, met luchtpompje erin.

Zo heb ik tijdens de verhuizing het filtermateriaal 2 dagen goed gehouden, althans toen ik alles weer aansloot heb ik geen last gehad van verhoogd waardes

Ben aan het zoeken maar levertijd tot nu toe 3 tot 5 dagen dus met weekend lang maar ik ga zoveel mogelijk in die interne filtertjes zetten. In ieder geval de jbl bollen en matrix en kijken of ik nog ruimte heb voor de sponzen anders gaan die los

Zou me er niet zo druk over maken gezien je nog twee filters hebt draaien begrijp ik uit je verhaal
filter leeg maken even alles goed spoelen en nieuwe onderdeel bestellen en dan weer gewoon vullen klaar
dat gebeuren van lucht pompen enz voort niet aan de hand halen bacterie gaat wel dood als er geen vers water langs komt dus dat heeft geen zin
misschien wat meer water wissel uitvoeren

Dames terwijl ik hier hard aan het werk ben om mijn bacties te redden, wat geheel niet de bedoeling was op de zaterdag en ik over het algemeen al nooit zo blij met werken in crisis staat, krijg ik het op deze wijze wel erg druk.

Pfff. Me bacties draaien. 3 filters vol en 2 luchtbubbelgordijnen waar de bakken met sponsen opstaan.

Bij deze Thea wil ik je vriendelijk doch dringend verzoeken mijn reactie te lezen op het OTT want deze is wel erg off topic. Die van Benvo vind ik nog op de rand. Aangezien mijn onkunde betreft replyen weet ik niet hoe ik jouw reactie dan weer in dat topic krijg.

Nicolientje Jou wil ik dan ook graag doorverwijzen want dit is ook een OTT tje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan