Het grote "offtopic"-topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Zomaar een vraag, wie bepaald of iets off topic is...?

Veelal een TS die vindt dat zijn topic ontspoort.
En nu kan hij de zondaars subtiel doorverwijzen naar een geschikt topic zonder cru te moeten zeggen "Niet teveel offtopic gaan in mijn topic"
Of soms moet een moderator ingrijpen en aanmanen tot stilte (of zelfs overgaan tot het verwijderen van posts) om alles in goede banen te leiden.
Nu kunnen dergelijke posts gewoon verplaatst worden als stille wenk...

Sinon, nous vous mettrons hors sujet!

Aaah non éh, pas hors sujet s'il te plait...
;)

:D:D

Goed ideeeeee

Wellicht maken alle bezorgers en bezoekers hetzelfde grapje wanneer je de deur opent?

"Hier bennekom de wasmachine te leveren."
"Hier bennekom de visjes op te halen."
"Hier bennekom de sfeer op te snuiven."
....

Altijd ambiance waarschijnlijk...
:D
 
@ thea. Nee ik heb niet op het radje geklikt. Soms komt er 1 visje, soms 2 en dan soms weer niets. :D :D Nu dus in 1 klik een dubbele speciaal voor jou
 
@Antje.

Ik ben eigenlijk ook wel een beetje anarchist dus ik heb er totaal geen probleem mee dat jij de honneurs waarneem om topic vervuilers in mij post door te linken en te wijzen op de vervuiling. :D Nou jij krijg maar 1, kijken of de volgende klik jou meer gunt :mad:.......................
 
@willem Misschien zou je beheer kunnen vragen, voor gebruik gemak, dat er tevens een knop komt verwijzen naar OTT. dat scheelt ons wel veel klik/kopieer gedoen. Naast citaat en reply past dat denk nog wel (visje met lichtje die is even out off order)
 
Dames terwijl ik hier hard aan het werk ben om mijn bacties te redden, wat geheel niet de bedoeling was op de zaterdag en ik over het algemeen al nooit zo blij met werken in crisis staat, krijg ik het op deze wijze wel erg druk.

Pfff. Me bacties draaien. 3 filters vol en 2 luchtbubbelgordijnen waar de bakken met sponsen opstaan.

Bij deze Thea wil ik je vriendelijk doch dringend verzoeken mijn reactie te lezen op het OTT want deze is wel erg off topic. Die van Benvo vind ik nog op de rand. Aangezien mijn onkunde betreft replyen weet ik niet hoe ik jouw reactie dan weer in dat topic krijg.

Nicolientje Jou wil ik dan ook graag doorverwijzen want dit is ook een OTT tje.
Bijgaande foto staat een rode cirkel als je daarop klikt in het forum dan quote je andermans tekst
michelle.jpg
 
Ja die snap ik wel maar dan moet je hem verder brengen naar hier dat weet ik niet. Dat is denk knippen en plakken maar met mijne eigenwijze laptop is dat geen doen. Teveel werk
Aanslepen met je muis en dan rechts klikken en otpie kiezen "kopieren" en dan naar dit topic gaan, rechtsklikken in tekstveld, optie kiezen "plakken" of als je muis niet werkt met kopieren doe je dan de toetsencombi ctrltoets+ c-toets en bij plakken ctrl-toets+ v-toets
 


:stop::'(:'( Weet ook nog niet of ik het OTT wel of niet een uitvinding vind. Ook al is het vervuiling in me topic vind het toch ook wel fijn dat mensen meedenken aan visje die komen en gaan en radjes. tis toch gemakkelijker om even meteen in het topic af te handelen.
 
@antje had het gister over die zweedse kok van de muppet show. Urdie purdie. Ik heb nu de muppet master in het hoofd ...................... Of was het puppet master...........

Snap ook de insteek wel maar zitten voor en tegens aan. Ik ga eerst afwegen en het verder mee maken voordat mijn conclusie komt.
 
wat doet mijn bericht ineens in dit topic?

oohnee laatmaar ik zit niet op te letten.

wats met deze topic :D
 
Je corydorasjes doe je geen plezier met zo'n klein groepje en zullen zich niet echt prettig voelen daardoor, het is een echt scholenvisje die zicht pas prettig voelen als z ein een lekkere groep gehouden worden, zou dan ook de groep uitbreiden tot 10 stuks
Zou je dit nog een keer kunnen zeggen maar dan over de oto's :deal:;)
 
"Als gratis voor je belangrijk is ja dan zijn eikenbladeren een goede optie.
Maar die voegen niet veel goeds toe aan je water in tegenstelling tot guave."


Eiken- en beukenbladeren geven tannine's af die je water zuurder en donkerder maken. Dat helpt je de omstandigheden in veel Zuid-Amerikaanse biotopen na te bootsen. Ze voegen dus wel degelijk veel goeds toe aan je water. Omdat al zóveel aquariumliefhebbers daarvan, met behoorlijk succes, gebruik maken snap ik niet goed waarom dit hier ineens ter discussie wordt gesteld, maar dat mag natuurlijk wel.

Over het gebruik van guave-bladeren heb ik tot nu toe nog nooit iets gelezen, maar ik sta open voor elke nieuwe input. Ik ben daarom benieuwd naar de ervaringen van andere forumleden hiermee. Ik nodig daarom iedereen uit zijn/haar ervaringen hiermee met ons allemaal te delen.

Overigens is dit wéér een voorbeeld van hoe een topic kan afdrijven van wat de topic-starter vroeg maar wèl een interessante kant op zou kunnen gaan.
TS heeft helemaal niets aan deze discussie maar het is tòch de moeite erop door te gaan. Het zou volgens mij goed zijn als beheer een manier zou geven om de discussie, mèt alle posts die er betrekking op hebben, in een ander afzonderlijk topic op een goede plek in het forum voort te zetten .....
Mocht je er verder over willen praten kan dat hier. Mij zijn guave bladeren destijds aangeraden omdat ze een sterkere antibacteriële werking zouden hebben dan catappabladeren.
 
Mocht je er verder over willen praten kan dat hier. Mij zijn guave bladeren destijds aangeraden omdat ze een sterkere antibacteriële werking zouden hebben dan catappabladeren.
Minstens net zo goed als catappa maar mooier.
Ze geven minder kleur dat kan een voordeel of nadeel zijn.
Ze zinken sneller.
Teak bladeren is ook een optie maar die kunnen erg groot zijn.

Verder zijn er diverse pods die een goed effect hebben op het water.
 
Zit daar niet hetzelfde gevaar aan als teak hout? Waren het niet olieën die uit dat hout konden lekken?
Heb het niet helemaal meer paraat.
Nooit van gehoord.
Ik weet wel dat bladeren, hout en wortels heel verschillende effecten kunnen hebben.
 
Goed punt :D Misschien dan maar mijn eigen onzintopic openen en deze meer gebruiken voor nuttige discussies, denk ook dat Willem dat laatste meer voor ogen had toen hij dit opende :deal:

Nee hoor!
That's what it's made for!
:thumbs:
Goed bezig maw!!

Dit topic zal wel snel vollopen denk ik dan :D :D

Tja, "vol" is relatief hé!
En eigenlijk: hoe voller hoe beter.
Want:

"Al redt dit OTT maar één topic van de alom gevreesde vervuiling... dan nog is het alle geïnvesteerde moeite, het geronnen bloed, het gevloeide zweet en de geplengde tranen meer dan waard!" :engel::br::D
 
Nee hoor!
That's what it's made for!
:thumbs:
Goed bezig maw!!



Tja, "vol" is relatief hé!
En eigenlijk: hoe voller hoe beter.
Want:

"Al redt dit OTT maar één topic van de alom gevreesde vervuiling... dan nog is het alle geïnvesteerde moeite, het geronnen bloed, het gevloeide zweet en de geplengde tranen meer dan waard!" :engel::br::D
Het doet je ook niks dat je eigen gemaakte topic goed loopt? Iets met trots ofso? :D
 
Hoe dat zo? Zelf geen facebook, dus geen idee.

Facebook verwijderd groepen als er levende dieren worden verkocht. Dat gaat in tegen EU regels/hun eigen regels etc etc. Nu worden groepen niet alleen verwijderd na verkoop maar ook als er meldingen binnen komen dat het gebeurt......of te wel....Pietje wordt uit een groep geschopt want een beetje een eikel. Pietje neemt wraak, rapporteert een bericht en de groep is weg....nou ja, je krijgt nog wel een keer een waarschuwing maar je kunt er niets tegen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan