Het grote "offtopic"-topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Corydorasjes kruisen met elkaar, hoe denk je dat al die verschillende soorten (ruim 300) zijn ontstaan?
Zijn er dan variëteiten die specifiek door mensen zijn gecreëerd? (Albino strains tellen niet.) In de natuur is die grote verscheidenheid aan soorten ontstaan door selectiedruk en niet zozeer door willekeurige kruisingen die een eigen leven zijn gaan leiden.
 
Ha, was het maar zo'n feest geweest. :D

(Grapje hoor, @ vrouwen: in tegenstelling tot de mannelijke betta splendens ben ik geen patriarchale liefdesmachine.)
 
:juggle: laten we dat maar niet doen, bij deze trek ik mijn grapje weer terug:D
 

slime.jpg


Nu blijkt dit bij nader inzien toch niet echt een compliment te zijn ...
:eek:
 
Dus het was helemaal niet:
"easy peasy lemon squeezy"...

Ah nee, het was in realiteit eerder:
"difficult difficult lemon difficult"

(Leave no meme behind...)
 
Soms vergeet ik wel eens dat er enig cultuurverschil tussen ons zit maar hier in Drenthe is slijmbal een compliment:engel::daisy:

Dank voor deze verduidelijking. Daar kan ik iets mee! :thumbs:
Want ik kom nu en dan een Nederlander tegen in de buurt waar het voorlopig niet echt lijkt mee te klikken.
Het is een grote, nors kijkende man, ik denk dat hij bokser of bodybuilder is dus misschien is het puur daardoor (de gigantische borstkas, de meermaals gebroken neus, de afwezige tanden, de bloemkool-oren, de tattoo van een slang op z'n doorgaans blote tetten) dat hij die kwade, bijna agressieve uitstraling heeft.
:!
Maar door jouw cultureel taaladvies kan ik dat nu proactief aanpakken!
Dus de volgende keer zal ik hem eens uitgebreid en publiekelijk complimenteren voor zijn enorme slijmbal-gehalte.
Om het ijs te breken als het ware!
:petjeaf:
 
Fijn dat je zo je best doet om een band op te bouwen met je buren:thumbs:
En uiterlijk doet er natuurlijk niet toe. Dit zou wel eens een zeer vriendelijke en goedaardige man kunnen zijn.
Maar aangezien jij mijn vriendelijke opmerking verkeerd opvatte zou dit bij hem natuurlijk ook het geval kunnen zijn.
Daarom misschien hem aanspreken met een universele taal namelijke lichaamstaal :deal: Gewoon op hem afstappen en hem de grootste en beste knuffel ooit geven!!!
Vrienden voor het leven! voor zolang je nog leeft hierna :D
 
Ik zit op net 20 lumen en dat oogt al niet veel dus ja 15 lumen is erg beperkt denk ik, maar kan voldoende zijn als je planten erop zijn afgestemd.
3700 lumen op 190 liter is het, dus 19 per liter, maar dat is dan bruto omdat het TL is.
Maar de Blyxa en de Cardinalis mini doen het goed evenals de twee rode Ludwigia's, zoveel licht is naar mijn mening ook helemaal niet nodig, 2 x 21 watt T5 hangt er boven.
 
3700 lumen op 190 liter is het, dus 19 per liter, maar dat is dan bruto omdat het TL is.
Maar de Blyxa en de Cardinalis mini doen het goed evenals de twee rode Ludwigia's, zoveel licht is naar mijn mening ook helemaal niet nodig, 2 x 21 watt T5 hangt er boven.

Geen reflectoren?
 
Dat lijkt me de beste manier ja.
50% tijdens het verwijderen van de algen, af hevelen ter hoogte van het algen-krabben.
Beetje aanvullen en opnieuw 50% verversen na het verwijderen van de algen.
Dan misschien zelfs nog eens 50% om zweefalgen extra te verwijderen en het filter wat te ontzien.

En morgen opnieuw 50% wisselen terwijl je de overgebleven algen verwijdert.
;)
Ook geen fan van algen merk ik :D
 
Ook geen fan van algen merk ik :D

Bwa, op zich is er niets mis met wat algen, hé! In sommige bakken is het zelfs een meerwaarde (ik denk bvb aan groen bealgde stenen in een cichlidenbak die best mooi kunnen zijn).
Tenzij ze natuurlijk ongewild zijn terwijl ze bovendien progressief en onstuitbaar de bak overnemen... :D
 
Ik dacht dat deze waren opgegeten maar dat kan ik mis hebben.

Wie zwemt er rond met extra ronde buikjes sindsdien? :D
Hoe dan ook: in dat geval was het (te)veel voeren door de ts niet echt nodig geweest denk ik dan....
 
Wie zwemt er rond met extra ronde buikjes sindsdien? :D
Hoe dan ook: in dat geval was het (te)veel voeren door de ts niet echt nodig geweest denk ik dan....
Weet dus niet zeker of ze zijn opgegeten, even reactie van Jan afwachten.
Daar heb je gelijk in, 30 visjes in een beperkte tijd lijkt me een aardige (en helaas dure) maaltijd.
 
Wat wil je gaan kweken?
Momenteel een nestje kreeften aan het grootbrengen; in eerste instantie zijn de bakken bedoeld om die op te vangen. Heb nu de meerderheid gescheiden zitten in 4 volle kweekbakjes, maar in de "moederbak" (rio 240) zitten er nog een aantal die er ook uit moeten. En ze groeien natuurlijk vrolijk door...

Afhankelijk van hoe het kreeftenprojectje loopt, komen er in de toekomst meer daarvan of ga ik wat doen met de jonkies van de zwaarddragers en de guppen. :)

Het handigst is dan om een kweekstelling te hebben, maar dan gaat de speelsheid van de vissenkamer er een beetje vanaf ben ik bang. Dus ik probeer zo lang mogelijk inefficiënt te blijven doen met al die losse bakjes en meubeltjes. ;-)

Kweek jij zelf ook?
 
maar dan gaat de speelsheid van de vissenkamer er een beetje vanaf ben ik bang. Dus ik probeer zo lang mogelijk inefficiënt te blijven doen met al die losse bakjes en meubeltjes. ;-)
Heb je ook een fotoalbum van deze georganiseerde chaos ;)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan