quistero
Well-known member
- Lid geworden
- 28 september 2016
Misschien hebben ze gewoon zware graten 😀Rugzwemmers: worden helaas ook dikke vette visjes
Misschien hebben ze gewoon zware graten 😀Rugzwemmers: worden helaas ook dikke vette visjes
Zijn er dan variëteiten die specifiek door mensen zijn gecreëerd? (Albino strains tellen niet.) In de natuur is die grote verscheidenheid aan soorten ontstaan door selectiedruk en niet zozeer door willekeurige kruisingen die een eigen leven zijn gaan leiden.Corydorasjes kruisen met elkaar, hoe denk je dat al die verschillende soorten (ruim 300) zijn ontstaan?
Nee hoor, ik als jeugdig persoon 🙂rolleyes:kuch kuch kuch 😀) heb ook geen facebook 😉Zal aan mijn leetijd liggen 😉 maar ik heb geen FB.
Het is wel duidelijk dat jij laatst niet hebt meegekregen hoe mijn keukenraam er na mijn laatste raamwasactie uitzag 😀😀Als je ramen kan lappen kan je dit ook.
Hahaha wellicht is het re-sealen dan inderdaad geen goed idee 😉Het is wel duidelijk dat jij laatst niet hebt meegekregen hoe mijn keukenraam er na mijn laatste raamwasactie uitzag 😀😀
Weet je dat heeeeel zeker 😀😀Het zijn kunstplanten dus ze zullen in elk geval niet doodgaan van de chloor.
Volgens mij verlangd iemand terug naar zijn studententijd😉😀Ik zie hier als man allemaal mooie parallellen en/of mogelijkheden voor in de mensenwereld! 😀 😀
Alweer stamppot 😀Je kan er mee doen zoverre je fantasie toelaat 😀
Met een swiffer door het aquarium? 😉Vuil zou ook kunnen idd, er is maar één manier om daar achter te komen 🙂
Misschien even voordoen met je eigen aquarium en het filmpje hier plaatsenOf een stofzuiger misschien? 😀
Jammer hoor 😉laten we dat maar niet doen, bij deze trek ik mijn grapje weer terug😀
Slijmbal😉😀😉
Théa was sneller dan mij (game)
ze was bovendien mooi kort en bondig (set)
En laten we het maar gewoon toegeven: ze heeft dan ook nog eens gelijk... (& match!)
Slijmbal😉😀
Slijmbal😉😀
Soms vergeet ik wel eens dat er enig cultuurverschil tussen ons zit maar hier in Drenthe is slijmbal een complimentNu blijkt dit bij nader inzien toch niet echt een compliment te zijn ...
Soms vergeet ik wel eens dat er enig cultuurverschil tussen ons zit maar hier in Drenthe is slijmbal een compliment
3700 lumen op 190 liter is het, dus 19 per liter, maar dat is dan bruto omdat het TL is.Ik zit op net 20 lumen en dat oogt al niet veel dus ja 15 lumen is erg beperkt denk ik, maar kan voldoende zijn als je planten erop zijn afgestemd.
3700 lumen op 190 liter is het, dus 19 per liter, maar dat is dan bruto omdat het TL is.
Maar de Blyxa en de Cardinalis mini doen het goed evenals de twee rode Ludwigia's, zoveel licht is naar mijn mening ook helemaal niet nodig, 2 x 21 watt T5 hangt er boven.
Half, alleen een aluminium strip langs één kant van de buis.Geen reflectoren?
Ik 7 uur, exclusief op en afbouw maar dat is zwak Led licht, hoofdverlichting is TLEn hoe lang geven jullie licht?
Half, alleen een aluminium strip langs één kant van de buis.
Ja dat klopt, vandaar de 15 lumen, zonder ''reflectoren'' is het ongeveer 12Ehhh. lekker ingewikkeld om dan het effectieve rendement in te schatten
Ook geen fan van algen merk ik 😀Dat lijkt me de beste manier ja.
50% tijdens het verwijderen van de algen, af hevelen ter hoogte van het algen-krabben.
Beetje aanvullen en opnieuw 50% verversen na het verwijderen van de algen.
Dan misschien zelfs nog eens 50% om zweefalgen extra te verwijderen en het filter wat te ontzien.
En morgen opnieuw 50% wisselen terwijl je de overgebleven algen verwijdert.
😉
Ook geen fan van algen merk ik 😀
Ik dacht dat deze waren opgegeten maar dat kan ik mis hebben.
Weet dus niet zeker of ze zijn opgegeten, even reactie van Jan afwachten.Wie zwemt er rond met extra ronde buikjes sindsdien? 😀
Hoe dan ook: in dat geval was het (te)veel voeren door de ts niet echt nodig geweest denk ik dan....
Wat wil je gaan kweken?Als het aan mij had gelegen had ik nog een klein leger aan kweekbakken meegenomen.
Momenteel een nestje kreeften aan het grootbrengen; in eerste instantie zijn de bakken bedoeld om die op te vangen. Heb nu de meerderheid gescheiden zitten in 4 volle kweekbakjes, maar in de "moederbak" (rio 240) zitten er nog een aantal die er ook uit moeten. En ze groeien natuurlijk vrolijk door...Wat wil je gaan kweken?
Wil niet opscheppen maar ben best goed in het kweken van verschillende soorten alg 😀Kweek jij zelf ook?
Heb je ook een fotoalbum van deze georganiseerde chaos 😉?maar dan gaat de speelsheid van de vissenkamer er een beetje vanaf ben ik bang. Dus ik probeer zo lang mogelijk inefficiënt te blijven doen met al die losse bakjes en meubeltjes. ;-)
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.