filter doet het niet


Pipi

Well-known member
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
118
Leeftijd
35
net mijn e902 jbl filter schoongemaakt.... rotor schoongemaakt alles netjes terug gezet en alles dubbel gecheckt, ik steek de stekker in het stopcontact en ik hoor een hoop kabaal maar er komt maar geen water uit de uitstroom!! wat heb ik fout gedaan? er zit wel water in de slang van de uitstroom
 
net mijn e902 jbl filter schoongemaakt.... rotor schoongemaakt alles netjes terug gezet en alles dubbel gecheckt, ik steek de stekker in het stopcontact en ik hoor een hoop kabaal maar er komt maar geen water uit de uitstroom!! wat heb ik fout gedaan? er zit wel water in de slang van de uitstroom
Zit je filter vol water? Kop even van filter halen, en eerst je filter vol water doen scheelt aanzuigen. en dan een paar keer op de startknop bovenop drukken.
 
Mogelijk heb je de rotor niet goed gezet of ben je de rubbertjes kwijt waar de rotor indraait, of gewoon erg veel lucht in het filter.
 
hij doet het weer! heb echt heel lang en veel aan die knop staan hengsten :p hij zat overigens helemaal vol water en de slangen ook dus ik vond het echt heel gek, ik schrok maar hij doet het gelukkkig!
 
ik heb trouwens geen rubbertjes gezien?? alleen een magneet en rotor, en zo'n wit keramiek staafje, en dan het zwarte rotor die vast zit erbovenop... verder niks gezien
 
ik heb trouwens geen rubbertjes gezien?? alleen een magneet en rotor, en zo'n wit keramiek staafje, en dan het zwarte rotor die vast zit erbovenop... verder niks gezien
Die blijven vaak ook in de kop zitten, dat zijn heel kleine rubber "dopjes" waar het staafje indraait, pas dus op meer de rotor eruit halen dat deze niet in de gootsteen verdwijnen.
 
Deze twee:
Screenshot_21.png
 
Gelukkig doe ie het weer en die knop vindt ik ook maar een onding hoor. Je drukt vaak je hand blauw op dat ding.
 
Gelukkig doe ie het weer en die knop vindt ik ook maar een onding hoor. Je drukt vaak je hand blauw op dat ding.
Inderdaad, wie dat bedacht heeft. De Eheim pompen hebben die ook, heb ik ook geen geweldige ervaringen mee.
soms doen ze het heel snel, en andere keer heb je zere handen ervan.
 
Inderdaad, wie dat bedacht heeft. De Eheim pompen hebben die ook, heb ik ook geen geweldige ervaringen mee.
soms doen ze het heel snel, en andere keer heb je zere handen ervan.

Nou, het zijn nuttige dingen. Maar kennelijk slagen producenten er niet in ze klantvriendelijker te maken. Met geweld tekeer gaan op die dingen maakt ze stuk. Smeer wat vaseline aan de buitenkant van de knop en druk recht naar beneden. Dan werken ze perfect. Een sloot aquariumwater in m'n mond vind ik namelijk veel minder.
 
Had je niet die hendel van de slangen nog gewoon - per ongeluk- dicht staan? Als zo'n JBL eenmaal geprimed is dan komt die prima op gang, zelfs met wat lucht in de kop/pot.
 
Het beste is dat pompen te doen voor je de stekker terug insteekt. Dan heeft de lucht meer kans om naar buiten te gaan. Dan duw ik een paar keer, 20 s wachten, en na wat gerommel loopt alles mooi.
 
Ik heb nog een ouderwetse. Zitten geen knoppen op.
Dan is het een kwestie van juist met een compleet lege pot het water even flink aanzuigen zodat het water erin stroomt.
De rest gaat vanzelf.
Even een hoop kabaal, schuim en belletjes, maar hij doet het altijd in één keer.
 
Ik gebruik de knop niet. Ik vul eerst het filter, zet hem aan en doe de slang vanaf de kraan in de aanzuigbuis en dan loopt de pomp zo.
 
Bij mij gingen die knoppen altijd lekken bij gebruik.
Deed altijd eerst de aanzuig open en dan zodra het water begon te lopen de persleiding.
Alle lucht ging de uitstroom uit en de pot liep vol via de instroom, stekker erin zodra het geborrel stopte en klaar
 
Ik heb in het begin ook dat probleem gehad .
Nu zorg ik ervoor dat bij afkoppelen de beide slangen vol blijven.
Goed opletten dat de rotor op de juiste manier vastgeklemd word bij onderhoud.
Ook bij opnieuw opstarten zorgen dat de filterpot vol met water zit.
De beide leidingen een voor een open zetten ( zie opmerking hierboven van tuinkabouter )
Dan de stekker er in en dan zal hij nagenoeg meteen gaan draaien zoals het hoort.
Maakt hij toch een beetje geluid , met een beetje geduld is dat zo over.
Ik gebruik de drukknop niet meer en ben ook maar 2 x per jaar met het filter bezig
 

Terug
Bovenaan