Filter en verwarmingselement in een


P

Paul Farholly

Guest
Ha iedereen,

Deze maand wil ik gaan beginnen met een nano aquascape.
Ik heb een bak gekocht van ongeveer 25 liter. Hier wil ik graag wat garnalen in doen.

Omdat het in mijn woonkamer geen 25 graden is, zal ik het aquarium moeten verwarmen. Ik heb nog een pompje en een verwarmingselement uit mijn andere aquarium, maar op deze manier komt er zo veel in het aquarium te hangen. Het liefst laat ik m lekker clean.

Nou is mijn vraag. Weten jullie of er filters zijn waar het verwarmingselement ingebouwd zit? Ik ging eigelijk uit van een intern filter, maar extern is natuurlijk ook mogelijk.

Op google kwam ik eigelijk niks tegen.
Voor andere oplossingen sta ik uiteraard ook open.

Hartstikke bedankt alvast.

Gr. Paul
 
Welke garnalen wil je gaan houden? Veel soorten kunnen prima op kamertemperatuur.
 
Inderdaad zou eerst even kijken welke garnalen je wilt. Te warm betekend ook korter leven in vele gevallen. Ik heb taiwanners cr cb snow white ZONDER verwarming! Kamer temp is rond de 20 en bak is meestal 22. Ik heb een dennerle nano cube 30
 
Momenteel heb ik een Juwel 60, maar daar en ik niet meer tevreden over.
Hier zaten eerst CR garnalen in en laten heb ik vuurgarnalen toegevoegd. Nu zie ik dat de populatie vuurgarnalen groter is dan de CR garnalen. Ik wil nu een 25L bakje kopen en dan met de CR's door gaan.

Nou wil het nog wel eens voorkomen dat de kamertemperatuur hier 16 graden is, vooral in het weekend. (Ben in het weekend regelmatig weg) dus in de winter moet ik denk ik wel een verwarmingselementje hebben.

Een andere vraag is of ik �berhaupt wel een filter nodig heb? De garnalen maken niet zo veel troep en ik wil et aquarium met co2 bemesten. Of is het verstandig dit altijd in combinatie met een filter/pomp te doen?

Dilemma's, dilemma's.. ;)
 

Terug
Bovenaan