Filter guard garnalen


Moerasslak

Active member
Lid geworden
10 juni 2019
Berichten
29
Leeftijd
28
Beste,

Ik heb lilypipes voor mijn garnalen bak. En ik heb er een panty omheen voor de jonge garnaaltjes. Na het snoeien van de montecarlo en wat andere plantjes raakte de panty verstopt zonder dat ik dat echt in de gaten had, want ik had het meeste eruit gehaald. Er is toen baardalg gegroeid omdat mn co2 ging schommelen doordat de stroming minder werd(co2 voeg ik toe in mijn uitlaat van het filter). Nu heb ik een soort van cirkel gecreëerd. Ik verschoon de panty dan loopt alles weer mooi en de alg begint af te breken. Dan verstopt de panty met baardalg. De co2 gaat weer schommelen en de baardalg versterkt.
Dit gaat de hele tijd door en ik moet hem zon 2 a 3x per dag verschonen. Dan blijft het goed. Ik ga de bak nu handmatig helemaal alg vrij maken. En hoop dat dat opgelost word hierdoor. Maar ik ga op vakantie en wil voorkomen dat het gaat verstoppen als ik weg ben. Nu zit ik te denken aan een rvs filterguard. Maar ik heb mijn vraagtekens hierbij. Op iedere verkoop sites staat dat het geschikt is voor kleine garnalen. Maar iedereen met garnalen weet dat de kleinste suuuper klein zijn. Heeft iemand ervaring met de rvs filter guard? Ik vraag me af of de kleinste garnaaltjes in mijn bak alsnog door de rvs guard gezogen worden.
 
Door een goede filterguard gaan ze denk ik echt niet heen hoor. Onlineaquariumspullen. nl heeft ze te koop.
 
Dank voor jullie reactie.

Ik ga er eentje bestellen.
Ik heb een redelijk sterk filter (oase biomaster 250) dus ben nog wel een beetje bang dat ze er doorheen kunnen. Maar ik denk dat ik hem gewoon even moet zien dus ga hem bestellen.
 

Terug
Bovenaan