Beter, dat durf ik je echt niet te zeggen. Dat het stapelen beter gaat zegt natuurlijk niks over de filtratie. Ik vind wel bv de kraantjes en de onderdelen om de slangkoppeling los te maken erg fragiel bij Tetratec. Wel gelezen dat er iets afbrak. Maar ik moet zeggen dat ik dat niet zo gauw zie gebeuren als je met beleid werkt.
Ook had ik bij JBL recent barstjes in de pot zoals je misschien gelezen hebt. Na garantie wordt deze wel gratis vervangen door JBL (ik moet hem nog krijgen). Dit is echter iets wat ik nooit eerder heb gelezen dus ik vermoed dat het geen probleem is wat veel voor komt. Mijn nog oudere JBL vertoont die barstjes overigens niet. Wellicht heb ik ze zelf veroorzaakt door met teveel kracht de kop op de pot proberen te krijgen, who knows.
Misschien dat anderen iets zinnigs kunnen zeggen over de filtratie capaciteit van beide filters. Ik denk dat daarbij de belangrijkste factor de gekozen filtermedia zijn.
Bij eHeim zit volgens mij veel verschil tussen de verschillende modellen maar daar weten diverse mensen hier op het forum het fijne van denk ik.