Filter maakt veel herrie


G

Goblinjester

Guest
Ik ben onlangs opnieuw begonnen met deze hobby. Ik heb een klein aquarium voor garnalen. Er zat een Superfish Aquaflow 50 bij. Hij zou 100 liter per uur filteren. Het aquarium is 15 liter, dus volgens mij is de pomp sterk genoeg...misschien zelfs te sterk. Het valt me alleen op dat het filter veel herrie maakt. Nu lees ik dat dit kan komen doordat hij moet indraaien. Maar hoe lang is indraaien? Ik had vroeger een 2de hands aquarium met filter en die maakte geen geluid. En later kreeg ik de kleinste Eheim binnen filter, die was ook geluidloos.
 
Kan inderdaad door het indraaien komen dus heb ff geduld zou ik zeggen. Ik gebruik hier de Aquaflow 100 en die zijn ook stil.
 
Eerst moet inderdaad al het lucht eruit, je zou het filter even op z'n kop kunnen houden en schudden (onder water) wellicht dat dat helpt.

Ook moet er nog een laagje (biofilm) op de rotor komen, dit fungeert als een soort smeermiddel waardoor die ook stiller word.

maar mocht die over een week a 2 weken nogsteeds zo'n pokken herrie maken dan is er iets niet goed.
 

Terug
Bovenaan