Wat is er nieuw

Filter reinigen bij te hoge nitraat waarde van 100 ?

Ja die staat 24/7 aan is filter he ! Bij aangaan lampen dropchecker donkergroen
O ja die zit natuurlijk aan de uitstroom van je filter haha, tis nog vroeg. Dan zou ik die er idd af halen

O ja die zit natuurlijk aan de uitstroom van je filter haha, tis nog vroeg. Dan zou ik die er idd af halen
Haha ja is nog vroeg ! Geeft niets. Heb ‘m er afgehaald is beter denk ik !

Ipv verwijderen kun je ook de luchttoevoer remmen van die power diffuser met bijhorend kraantje.
Denk dat je eerst zal moeten uitvissen vanwaar die hogere no3 waarde komt .
Ik gok door je toevoegingen van plantenvoeding (testen door je weekdosis aan plantenvoeding in een emmer kraanwater te doen en deze te testen.)
Of heb je eventueel osmocote of andere verrijkte bodem sticks gebruikt?

Ipv verwijderen kun je ook de luchttoevoer remmen van die power diffuser met bijhorend kraantje.
Denk dat je eerst zal moeten uitvissen vanwaar die hogere no3 waarde komt .
Ik gok door je toevoegingen van plantenvoeding (testen door je weekdosis aan plantenvoeding in een emmer kraanwater te doen en deze te testen.)
Of heb je eventueel osmocote of andere verrijkte bodem sticks gebruikt?
Denk ook dat het door de plantenvoeding all in one komt,ben nu weer overgestapt op Profito+ extra ijzer en kalium

Maar ja de AIO is ook bedoeld voor de EI en met een wissel van de helft kan dat door die voeding alleen niet zo hoog oplopen dus er zal dan nog een bron moeten zijn denk ik.

Maar ja de AIO is ook bedoeld voor de EI en met een wissel van de helft kan dat door die voeding alleen niet zo hoog oplopen dus er zal dan nog een bron moeten zijn denk ik.
Ja blijft vreemd,deed inderdaad 50% wissel heb wel last van baardalg al een tijdje.
Heb de uitvoer toch maar veranderd met een spraybar.voorlopig nog maar wekelijks veel waterwissels en misschien wat meer plantenvoeding omdat planten niet meer groeien.

Met de EI methode gaat men uit dat je bijna nooit teveel aan voeding kan geven.
De andere huidige veel gebruikte LEAN DOSE methode ga je net sommige voedingstoffen remmen om tragere , kleurrijke maar toch nog gezonde plantengroei te bereiken.
Zolang je ergens tussen in zit gaan de planten wel groeien.
Dus de meer is beter is niet altijd de waarheid.
Ik zou je AIO plantenvoeding terug brengen naar 1/4 van je doseringen +1/2 week dosis profito geven
Je 5o% waterwissel doen + co2 wat op schroeven tot je co2 continu test groen blijft.
2a 3 a weken zou je hiervan resultaat zien

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Ik zou gaan zoeken naar verstopte dode vissen of anders wat rot. Ook in het filter. Want het is gek dat je te hoge nitraat houdt.

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Ik zou gaan zoeken naar verstopte dode vissen of anders wat rot. Ook in het filter. Want het is gek dat je te hoge nitraat houdt.
Ja gisteren filter schoongemaakt dus dat scheelt mischien ook !

Met de EI methode gaat men uit dat je bijna nooit teveel aan voeding kan geven.
De andere huidige veel gebruikte LEAN DOSE methode ga je net sommige voedingstoffen remmen om tragere , kleurrijke maar toch nog gezonde plantengroei te bereiken.
Zolang je ergens tussen in zit gaan de planten wel groeien.
Dus de meer is beter is niet altijd de waarheid.
Ik zou je AIO plantenvoeding terug brengen naar 1/4 van je doseringen +1/2 week dosis profito geven
Je 5o% waterwissel doen + co2 wat op schroeven tot je co2 continu test groen blijft.
2a 3 a weken zou je hiervan resultaat zien
Bedankt dan ga ik dat eens proberen en hopelijk gaat het dan beter
Denk dat ik 2x per week profito geef en maar even wacht met AIO daar zit nitraat in en dat is nu net wat ik niet wil
En wat Kalium vanwege de gaten in planten en misschien wat ijzer.
Weet niet of fosfaat ook nog iets helpt ?

Icm CO2 moet je dat niet gebruiken.

Wat je beschrijft over de planten is een teken van tekorten. Ik weet niet of je ook naast nitraat en fosfaat ook nog een plantenvoeding geeft met sporen erin.
Zoals een profito of een zelfmaak poeder.

Want met alleen nitraat en fosfaat gaan je planten het niet doen.
Nitraat geef ik juist niet omdat deze al genoeg aanwezig is. Maar fosfaat heb ik ook zal dat eens proberen met kalium
Bedankt !

Bedankt dan ga ik dat eens proberen en hopelijk gaat het dan beter
Denk dat ik 2x per week profito geef en maar even wacht met AIO daar zit nitraat in en dat is nu net wat ik niet wil
En wat Kalium vanwege de gaten in planten en misschien wat ijzer.
Weet niet of fosfaat ook nog iets helpt ?
Je moet testen om te ontdekken of er tekorten zijn, en dan pas eventuele tekorten aanvullen! Doe geen dingen op de gok

Bij juist gebruik van de EI methode ontstaan er normaal gesproken geen tekorten.

In een AIO zou in theorie een redelijk (juiste) verhouding aan NPK en deels sporenelementen moeten zitten .
Profito bevat geen N of P maar is een completere voeding aan sporenelementen.
Dit is volgens me een zeer goeie basis aan plantenvoeding en meestal zelfs voldoende voor mooi beplante bakjes.
Eens je de (basis)controle hebt hoe je planten kunt laten groeien.
Kun je stappen verder gaan experimenteren en als het dan eventueel fout gaat terugvallen op je basis(kennis)

Bij juist gebruik van de EI methode ontstaan er normaal gesproken geen tekorten.
Klopt en daarom dat ik ook aangaf dat er een andere bron moet zijn. In theorie kun je met de EI niet boven de 40mg nitraat uitkomen zelfs al zou er geen opname zijn. Dus dan is 100mg erg veel meer.

Hoe oud is je no3 test?

Kan jij proberen water dicht bij de bodem te pakken en dat opnieuw testen?
Volgens de beschrijving dan

Kan jij proberen water dicht bij de bodem te pakken en dat opnieuw testen?
Volgens de beschrijving dan
Heb hetvlaten testen bij aquariumzaak. Druppeltest dus heb zelf geen test helaas

Heb hetvlaten testen bij aquariumzaak. Druppeltest dus heb zelf geen test helaas
Zal geen slecht idee zijn dan om een eigen test te kopen. Aangezien dit best hoog is

Mocht je een test overwegen dan heb je een leuke koffer van Colombo voor niet teveel geld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan