Wat is er nieuw

Filter reinigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquaboy
  • Startdatum Startdatum
Bij een tangabak moet je geen spraybar nemen.

Zo de bak in , en stroming.

En de blauwalg uitzuigen. met zand en al.
Hoe kom ik nou op een tangabak? is het toch niet?

Verversen gebeurd zeker niet elke week. Mijn filter is sinds start niet meer gereinigd geweest. Dus zeker al een half jaar. My bad ik dacht dat dit niet hoefde. Het is een tanganyika bak zonder planten.

Ja, zag het hier. Zit er al vis in dan? En planten??

Hoe kom ik nou op een tangabak? is het toch niet?
Nee volgens mij haal je een ander topic door de war.
Als ik zijn profielfoto zie. lijkt het mij niet dat hij een tangabak heeft.

Maar toen je het schreef dacht ik ook even indd dat ie een tangabak had maar dat was een ander indd

Verversen gebeurd zeker niet elke week. Mijn filter is sinds start niet meer gereinigd geweest. Dus zeker al een half jaar. My bad ik dacht dat dit niet hoefde. Het is een tanganyika bak zonder planten.
Staat hier/\

Maar toen je het schreef dacht ik ook even indd dat ie een tangabak had maar dat was een ander indd

Us het niet beter om nu 50% te doen. Dan blackout. Dan blue exit en dan weer 50% ?
Kan allemaal, maar blue-exit is een antibiotica als ik me niet vergis.
Je wilt dus zoveel mogelijk van de cyano bacterie uit je aquarium hebben voordat je de behandeling start om de kans van slagen te verhogen

Waarom start je dan niet overnieuw? Dan met rommel in de bak te gooien.

• Leuk
Waarderingen: GCJ

Heet die ook Aquaboy?

Staat hier/\

Kan allemaal, maar blue-exit is een antibiotica als ik me niet vergis.
Je wilt dus zoveel mogelijk van de cyano bacterie uit je aquarium hebben voordat je de behandeling start om de kans van slagen te verhogen
Ja lol het is einde van de week. ik let ook niet lekker op !

Ik zie nml een Diamant gourami als profiel foto.

( meestal Let op dit is een aannamen heb je je eigen vis op de foto, vandaar d8 ik eerst dat ie geen tangabak had)

In mijn ervaring is een blackout voldoende en heb je helemaal geen blue-exit nodig. Wil je geen blackout doen dan kun je in plaats van blue-exit gebruiken. Wat ik zou doen is een 50% waterwissel, afplakken met vuilniszakken en na 3 (ach misschien 4 of 5 dagen) weer open maken. De blauwalg zal z.g.a. weg zijn.

In mijn ervaring is een blackout voldoende en heb je helemaal geen blue-exit nodig. Wil je geen blackout doen dan kun je in plaats van blue-exit gebruiken. Wat ik zou doen is een 50% waterwissel, afplakken met vuilniszakken en na 3 (ach misschien 4 of 5 dagen) weer open maken. De blauwalg zal z.g.a. weg zijn.
Nodig is misschien niet, maar de genade klap zou het zeker moeten zijn

Ik ga de filter vandaag uitkuisen doe ik best vervolgens de blackout...?

Ik zou geen Blue Exit gebruiken want dat maakt ook de goede bacterien in je bak kapot en alleen verduisteren. Zuig eerst zoveel mogelijk met de hand weg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan