Filter steeds verstopt


M

matthijssie1994

Guest
Hooi ik heb een 60 liter bakje en nou is me filter wel 3x per week verstopt. ik vind dit best irritant omdat ik dit meteen aan het water zie.. Er zit een zwarte spons in (geen koolspons volgens de verkoper waar ik het gekocht heb.) erboven zit een bakje water clear en daarboven een bakje bacto zie fotos hieronder. Ik heb een CIANO CF 80 filter trouwens.

wat kan ik hier tegen doen..?


7rw6uqsijdyal.png
 
Een filter kopen met meer filtermateriaal want dit is echt een waardeloos filtertje om eerlijk te zijn.
 
Hooi ik heb een 60 liter bakje en nou is me filter wel 3x per week verstopt. ik vind dit best irritant omdat ik dit meteen aan het water zie.. Er zit een zwarte spons in (geen koolspons volgens de verkoper waar ik het gekocht heb.) erboven zit een bakje water clear en daarboven een bakje bacto zie fotos hieronder. Ik heb een CIANO CF 80 filter trouwens.

wat kan ik hier tegen doen..?


Bekijk bijlage 24874

Ik heb precies dezelfde filter en het zelfde probleem dus ik lees even mee:rolleyes:
 
Ik heb een soortgelijk filtertje gehad van een ander merk en de sponsjes zijn zo klein dat ze snel verstopt raakten. Maar geen 3x per week. Hoelang zit de filter in je bakje en is die van binnen wel goed schoon?
 
kan ook nog aan de belasting liggen.

teveel vissen en teveel voeren zorgt er ook alleen maar voor dat die nog sneller dichtslibt.
 
Ik heb een soortgelijk filtertje gehad van een ander merk en de sponsjes zijn zo klein dat ze snel verstopt raakten. Maar geen 3x per week. Hoelang zit de filter in je bakje en is die van binnen wel goed schoon?

Ik heb mijn aquarium nu zo'n 2 - 2,5 maand. Elke keer met de waterwissel spoel ik mijn spons even in het water wat ik uit de bak heb gehaald. als ik dit niet doe doet mijn filter het gewoon niet meer. die 2 bakjes die erboven zitten zitten er nu zo'n 2 a 3 weken in.
 
Beetje afhankelijk van wat er allemaal in je bak zwemt,misschien een buitenfilter bv

Ik heb 8 neon visjes 2 platy's + 1 pasgeboren platy 2 meervalletjes en 1 algenetertje.

Ik voer elke dag dus misschien ligt het probleem hier ook.
 
Ik heb de mini pat van dit merk en die bevalt goed. Maar voor jouw bakje is die te krap vindt ik en is de 500 een betere optie.
 
Ik denk dat die eheim inderdaad te krap is. ik denk dat ik voor die 500 ga als die natuurlijk goed past in mijn aquarium.
 
Die Eheim is erg hoog denk ik met zo n 30cm in een kleine bak;).
Hij kan ingekort denk ik.
 
Elke dag voeren is niks geks maar ze moeten het wel binnen een korte tijd op hebben natuurlijk.


zie wel vaak voer op de bodem vallen. ze zijn kieskeurig en de vieze stukjes eten ze niet op. heb wel een hoop slakken en een baby platy die van de grond af scharrelt.
 
Ja die is een slagje korter en zal beter passen denk ik.

Die eheim ziet er wel super uit! maarja welke is beter haha daar gaan we niet uitkomen denk. en 21 centimeter past wel in mijn bakkie. alleen zit deze ook niet snel verstopt :S
 
Die eheim ziet er wel super uit! maarja welke is beter haha daar gaan we niet uitkomen denk. en 21 centimeter past wel in mijn bakkie. alleen zit deze ook niet snel verstopt :S

Zit ook biologisch materiaal in, dat verstopt haast niet.
 
Ik heb zo n Eheim in de Aqua65 gehad maar die verstoppen inderdaad niet snel hoor. Prima filter verder maar ik ben op een Eheim 2211 overgegaan.
 
Het maakt denk ook niet uit of ik de eheim neem of de 500. het belangrijkste doel is dat het het water filtert toch. en als dat het allebei doet zonder verstoppingen kies ik denk gewoon voor de 500. ziet er prima uit.
 
Goedenavond allemaal! even een vraagje. Ik ga morgen dus een nieuwe filter bestellen in denk dat het de eheim word. maar kan ik deze meteen in me bak doen en de oude filter eruit halen of moet ik de nieuwe erin doen en even laten indraaien een paar dagen en dan de oude filter eruit? of kan ik meteen wisselen als ik die nieuwe filter heb..
 
In je nieuwe filtermaterialen zitten nog helemaal geen bacterien dus je moet ze een tijdje samen laten draaien inderdaad maar dn denk ik wat langer dan een paar dagen (eerder twee weken, de verschillende bacteriestammen groeien niet allemaal even snel), of je oude filtermateriaal (deels) hergebruiken.
 
In je nieuwe filtermaterialen zitten nog helemaal geen bacterien dus je moet ze een tijdje samen laten draaien inderdaad maar dn denk ik wat langer dan een paar dagen (eerder twee weken, de verschillende bacteriestammen groeien niet allemaal even snel), of je oude filtermateriaal (deels) hergebruiken.

Dan ga ik ze allebei een paar weken laten draaien! bedankt voor je hulp :)
 
Weet niet of je er wat aan hebt maar zooplus.nl geeft 10% korting met code aqua-2017 t/m de 20e
 
Goedenavond allemaal! ik ben vanmiddag even naar de hornbach gereden in Den haag (wat een mega ruim assortiment voor aquariums heb je daar!!) en daar heb ik de eheim biopower 160 gekocht. Ik heb hem nou in me bak zitten en laat hem even 2 weken indraaien. mijn oude filter heb ik er ook nog inzitten. Ik wil iedereen onwijs bedanken voor de hulp en ik hoop dat ik met deze filter tevreden kan zijn! al neemt deze filter wel een hoop ruimte in beslag haha.
 

Terug
Bovenaan