Filter superfish panorama vervangen


S

shrimpking

Guest
Is de filter van de superfish panorama makkelijk te vervangen voor een sponsfilter, of is het een vaste filter.
 
Als ik het zo bekijk zit dat huis met de spons vast in de bak maar dat zou je in de winkel kunnen bekijken.

 
Dat kan inderdaad want met de vaste filter die is bijgeleverd heb je denk ik erg weinig stroming.
 
Zo te zien een vast gedeelte waar ook de verlichting in zit.

Mijn eerste vraag is waarom eruit halen? Doel bepaalt grotendeels de oplossing.

Wat je kunt doen in plaats van die standaard filterblokken, is onderin biologische media doen met daarboven een stukje mat.
 
Zo te zien een vast gedeelte waar ook de verlichting in zit.

Mijn eerste vraag is waarom eruit halen? Doel bepaalt grotendeels de oplossing.

Wat je kunt doen in plaats van die standaard filterblokken, is onderin biologische media doen met daarboven een stukje mat.

Zoals ik al zei heb je met dit systeem zoals ik het bekijk geen of weinig circulatie omdat het gewoon de bak inplopt als een watervalletje.
 
Klopt werkt als een watervalletje wat bij mij ook gauw overliep en soms buiten de bak ging. En het spuitstuk gaf een irritant geluid
 
Ik kende iemand die deze ook had en ik meende al dat dit dus dezelfde was. Lijkt me geen geweldig systeem voor de watercirculatie.
 
Heb gisteren de bak gehaald, het is de bedoeling dat er garnalen inkomen. Dus deze filter is niet geschikt. Dus hij gaat eruit ook maakt die wat geluid. Staat op mijn nachtkastje dus kan vervelend zijn.
 

Bijlagen

  • 16011235114515199389784922512480.jpg
    16011235114515199389784922512480.jpg
    102.2 KB · Weergaven: 77

Terug
Bovenaan