Filter systeem van zout naar zoet water


S

SeppeK

Guest
Hallo,

Ik heb van iemand een Aqua medic blenny 80L gekregen met alle tech. die erbij hoort.

Nu, ik heb geen ervaring met zee aquariums maar wel met zoet!
Nu ben ik alles aan het bekijken maar zit ik met wat vragen.

Kan ik het filtratie systeem gebruiken dat gemaakt is voor zout water? Ik heb een eiwitskimmer en een soort van sump met filterkous, het water dat door de filterkous loopt komt bij de stromingspomp die het water terug in de bak pompt. Maar dit is een pomp van 2000L-4000l/h!

Gaat die sterke stroming niet heel mijn bak omwoelen en word dit niet uitputtend voor de vissen die constant in de stroom moeten zwemmen? (ps. ik heb nog geen bestand gekozen)

Voor de mensen die specifieke info willen over de uitrusting:

- Stroming: EcoDrift 4.1. Regelbare stromingspomp (2000 – 4000 l/u.) verwerkt in de achterwand, eenvoudig aan te passen aan de benodigde stroming (24V, 3 - 10W). Incl.
- Afschuimer: EVO 500. Stille en efficiënte afschuimer incl. controller om de spanning te regelen van de venture pomp DC Runner 1.1 (24V, max.7 W). Geïntegreerde 0 - 10V verbinding om externe controllers te verbinden.
- Filter: Geïntegreerde filterkamer voor de afschuimer en andere filter media (optioneel).

Dank bij voorbaat wie mij hier mee kan helpen :)

Mvg,
Seppe
 
Je kan de bak met alles erop en eraan aan mij geven :p

Maar de afschuimer kan eruit, de stromingspomp heb je niet nodig.

Achter de achterwand kan je gewoon vullen met materiaal, dacht dat er ook een opvoerpompje bij zat die kan je dan gwn gebruiken
 
Ben bang dat ik teveel in kosten ga vallen bij een zoutwaterbak :(
 
Schijnt dat als je €100 per maand in de fik kan steken zonder in de problemen te komen je er financieel klaar voor bent
 
Ben bang dat ik teveel in kosten ga vallen bij een zoutwaterbak :(


Ik heb een bakje van 85 liter gehad en dan vallen de kosten erg mee. je hebt alleen wat watertesten nodig en zout. Als alles goed draait dan is dat best wel te doen hoor maar ja als je problemen met de techniek krijgt dan moet je zoiets wel gelijk kunnen vervangen. Het is inderdaad wel duurder dan zoet maar echt rijk hoef je niet te zijn denk ik;)
 
Ik heb van alles meegekregen testjes, vloeibare bacteriën, kleine prul dus die kosten vallen al weg.
eigenlijk is het enkel zand,steen,vissen en het water natuurlijk.
 
Je kan het ook doen zonder koralen en dan scheelt dat inderdaad ook veel in de kosten. Nu vindt ik een bakje zonder koralen zelf niet af maar smaken verschillen.
 
Schijnt dat als je €100 per maand in de fik kan steken zonder in de problemen te komen je er financieel klaar voor bent
Die 100 euro mag je ook in een envelop doen en hier in de bus doen hoor:engel:wel op de fiets brengen
scheelt weer milieuvervuiling en co2 uitstoot :D:D
 

Terug
Bovenaan