Filter systeem van zout naar zoet water


S

SeppeK

Guest
Hallo,

Ik heb van iemand een Aqua medic blenny 80L gekregen met alle tech. die erbij hoort.

Nu, ik heb geen ervaring met zee aquariums maar wel met zoet!
Nu ben ik alles aan het bekijken maar zit ik met wat vragen.

Kan ik het filtratie systeem gebruiken dat gemaakt is voor zout water? Ik heb een eiwitskimmer en een soort van sump met filterkous, het water dat door de filterkous loopt komt bij de stromingspomp die het water terug in de bak pompt. Maar dit is een pomp van 2000L-4000l/h!

Gaat die sterke stroming niet heel mijn bak omwoelen en word dit niet uitputtend voor de vissen die constant in de stroom moeten zwemmen? (ps. ik heb nog geen bestand gekozen)

Voor de mensen die specifieke info willen over de uitrusting:

- Stroming: EcoDrift 4.1. Regelbare stromingspomp (2000 – 4000 l/u.) verwerkt in de achterwand, eenvoudig aan te passen aan de benodigde stroming (24V, 3 - 10W). Incl.
- Afschuimer: EVO 500. Stille en efficiënte afschuimer incl. controller om de spanning te regelen van de venture pomp DC Runner 1.1 (24V, max.7 W). Geïntegreerde 0 - 10V verbinding om externe controllers te verbinden.
- Filter: Geïntegreerde filterkamer voor de afschuimer en andere filter media (optioneel).

Dank bij voorbaat wie mij hier mee kan helpen :)

Mvg,
Seppe
 
Je kan de bak met alles erop en eraan aan mij geven :p

Maar de afschuimer kan eruit, de stromingspomp heb je niet nodig.

Achter de achterwand kan je gewoon vullen met materiaal, dacht dat er ook een opvoerpompje bij zat die kan je dan gwn gebruiken
 
Ben bang dat ik teveel in kosten ga vallen bij een zoutwaterbak :(
 
Schijnt dat als je €100 per maand in de fik kan steken zonder in de problemen te komen je er financieel klaar voor bent
 
Ben bang dat ik teveel in kosten ga vallen bij een zoutwaterbak :(