AquaElv
New member
- Lid geworden
- 14 januari 2025
- Leeftijd
- 35
Hallo, beginneling hier!
Ik heb een 60 liter aquarium. Een Superfish Aquarium Start 70 Tropical Kit.
Deze is standaard geleverd met een Superfish Aquaflow 200 binnenfilter. Op de handleiding van het aquarium stond temperatuur links en filter rechts, dus dat heb ik gedaan.
Ik heb hem al afgeschaald naar het laagst wat hij kan qua stroming.
Ik heb de spraybar er opzitten, maar de stroming lijkt nog steeds te hard voor mijn vissen (10 blauwe neons) en stuk of 30 vuurgarnalen.
De stroming gaat naar de voorkant van het aquarium, maar de visjes lijken niet graag aan die kant te komen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik zat te denken om een Aquaflow 100 (geschikt voor 50-100 liter) te kopen. Op de verpakking van de 200 staat namelijk dit:
Ik heb wel bacto start.
De bak draait nu 6 weken, garnalen en visjes zitten er een week in.
Ik heb een 60 liter aquarium. Een Superfish Aquarium Start 70 Tropical Kit.
Deze is standaard geleverd met een Superfish Aquaflow 200 binnenfilter. Op de handleiding van het aquarium stond temperatuur links en filter rechts, dus dat heb ik gedaan.
Ik heb hem al afgeschaald naar het laagst wat hij kan qua stroming.
Ik heb de spraybar er opzitten, maar de stroming lijkt nog steeds te hard voor mijn vissen (10 blauwe neons) en stuk of 30 vuurgarnalen.
De stroming gaat naar de voorkant van het aquarium, maar de visjes lijken niet graag aan die kant te komen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik zat te denken om een Aquaflow 100 (geschikt voor 50-100 liter) te kopen. Op de verpakking van de 200 staat namelijk dit:
- Superfish Aqua-Flow 200, binnenfiter voor 100-200 liter
Ik heb wel bacto start.
De bak draait nu 6 weken, garnalen en visjes zitten er een week in.
Bijlagen
Laatst bewerkt: