filter verplaatsen


Pipi

Well-known member
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
118
Leeftijd
35
Mijn filter van mijn juwel rio 125 staat aan de rechterkant en ik wil hem graag vanwege esthetische redenen naar de linkerkant verplaatsen. Ik heb opgezocht hoe en wat en ik kwam erachter dat je de kit waarmee hij zit bevestigd los moet maken etc. Maar nou zie ik helemaal geen kit aan het glas op mijn filter?
Ik zal een foto posten van hoe het er uit ziet.

35430640_10215170060837355_6287858410838818816_n.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan de zij en achterkant zit het filter normaal gesproken met 4 dotten kit vast. Deze zijn zwart en niet te missen.
 
35493242_10215170061397369_3852903977423208448_n.jpg

nou precies dat dacht ik dus ook, maar ik zie niks...
 
ah op de achterkant zie ik wel onderaan 2 dotten en in het midden 1 en bovenaan lijken er ook nog 2 te zitten. Het is een oud aquarium en 2ehands... wellicht heeft de vorige eigenaar het filter al ooit verplaatst? omdat er aan de zijkant geen kit lijkt te zitten....
 
ah op de achterkant zie ik wel onderaan 2 dotten en in het midden 1 en bovenaan lijken er ook nog 2 te zitten. Het is een oud aquarium en 2ehands... wellicht heeft de vorige eigenaar het filter al ooit verplaatst? omdat er aan de zijkant geen kit lijkt te zitten....
Of zelf gemonteerd. Volgens mij is niet altijd het filter gemonteerd door Juwel. Bij mijn nieuwe bak zat 2 jaar geleden het filter vast met 4 dotten aan de zij- en achterkant.
 
ah oke, ja het is ook een ouder model (nog zonder voederluikje en de dikkere lampen zegmaar)
 
ja dat is juist super inderdaad :) maar ik zal de bak wel leeg moeten maken denk ik? aangezien ik met siliconen kit het filter weer wil vastzetten aan de linkerkant... Er zitten 5 vuurgarnalen in, verder alleen wat plantjes. iemand tips hoe ik dit allemaal moet aanpakken? 1 vuurgarnaaltje is zwanger en wilde stres eigenlijk zo veel mogelijk voorkomen... beter nog ff wachten?
 
Ik heb het interne filter gewoon in een volle plantenbak verwijderd. Lijmen kun je onder water doen met Juwel conexo lijm.
 
Hoewel er lijmen zijn die onder water uitharden zou ik dit niet direkt doen.

Er zitten dus alleen vuurtjes in?

Water niveau met 90% laten zakken, filter lossnijden en weer vastzetten op de plek waar je m wilt met aquarium kit.

Dit lekker zo een paar dagen laten staan en dan de bak weer vullen.

Ondertussen een luchtsteentje heel zachtjes laten blazen zodat je geen stilstaand water krijgt (voor de vuurtjes)
 
Ik heb nog bison siliconen sanitair kit... is dat geschikt?
 
Bison siliconen sanitair kit is zeer zeker NIET geschikt voor aquaria. Bison siliconen GLASKIT is dat wel. Verkrijgbaar bij iedere bouwmarkt maar als je maar een kleine hoeveelheid nodig hebt, kun je misschien beter bij je lfs een kleine tube aquaria kit halen.
 
oke, duidelijk bedankt!
 
Wel opletten, bison heeft meerdere soorten glaskit, alleen degen waarop staat "geschikt voor aquaria" is te gebruiken, de andere soorten niet
 
Waarom niet een product wat speciaal gemaakt is voor verlijming in aquaria?

JUWEL Conexo is een heel krachtige lijm, vooral geschikt om kunststoffen duurzaam op glas te kleven. Conexo kan ook aangebracht worden op een natte ondergrond en zelfs onder water.

Na het verwijderen van het interne filter achterwand verlijmd met conexo in een draaiend aquarium met vissen, garnalen en planten. 0,0 problemen.
 

Terug
Bovenaan