filter vraagje


Z

ZomerVijver

Guest
Ik heb net een
vidaXL Aquarium Filter Pomp met actieve koolstof 800L/u gekocht. hieraan zit een slangetje met inlaatklep. Moet deze inlaatklep buiten het water blijven?
 
Ook heb ik het pompje ondersteboven in de bak hangen, omdat anders het 'aanzuigpunt' boven water steekt. Kan dit kwaad?
Nog een laatste vraag: is de pomp ook te reguleren? Harder of zachter? De gebruiksaanwijzing is zeer beperkt.
 
Is een luchtslangetje.
Mag er ook af.
Maar je moet hem wel rechtop houden.
Is je bakje dan zo klein?

Hard zacht, bekijk je voor je hem koopt, he.
 
John, dat is inderdaad het model. De ingang van het netsnoer zit normaal aan de bovenzijde. Bij ons komt het ding dan een paar millimeter onder het wateroppervlak en maakt een naar slurpend geluid.
 
Dat is niet via het snoer , hoor.
De hem dan wat schuin.

Of wat meer water erin.
 
Via het gat waar het netsnoer in verdwijnt wordt blijkbaar ook water aangezogen. meer water kan er niet in.
 
Dat Kan niet. Snoer zit ingegoten. het zal wel even lucht borrelen, maar dan stopt het.
 
Het snoer zal ergens in het machientje ongetwijfeld ingegoten zijn. Maar ook na een kwartier blijft er een slurpend waterkolkje. Is opgelost door het ding ondersteboven te hangen.
 
Dat Kan niet. Snoer zit ingegoten. het zal wel even lucht borrelen, maar dan stopt het.
Kan zijn dat het kapje aan de bovenkant niet helemaal afsluit aan de kabel en dat hierdoor een zuiging langs de kabel ontstaat? Zou als het mogelijk is het water wat hoger zetten of anders inderdaad wat schuin. Zal beter zijn omdat je filter nu ook geen oppervlaktebeweging geeft, das wel handig. En vuil zinkt dus zal onderin de bak beter afgezogen worden dan bovenaan
 
Kapje dekt de spons af. De kabel loopt er los langs. spons zal waarschijnlijk aan de onderzijde horen. Ga het ding inderdaad scheef hangen met onderzijde onder.
 
Gewoon afdoppen (dat tuitje waar het slangetje aan kan)

Of het uitstroombuisje 90 graden draaien (als dat kan) zodat het tuitje naar onder wijst.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem gewoon 2 cm onder het wateroppervlak hangen en dan moet het normaliter goed zijn. Zo werk de mini pat eigenlijk ook.
 

Terug
Bovenaan