Filter wel of niet afdekken?


Tom1983

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2012
Berichten
75
Locatie
Wichmond
Ik heb mijn aquarium ingericht, echter nu zit ik alleen nog met de vraag of ik mijn filter moet afdekken voor de garnalen? Of gaat dat wel goed. Lees verschillende verhalen her en der. De 1 zegt afdekken en ander zegt dat het wel goed gaat? Kan ik er eventueel een panty om heen maken?
Komende vrijdag komen er 15 vuurgarnalen in de bak.
 

Bijlagen

  • 00BC71D5-71E5-4F2C-AA3F-DCBC540666FD.jpeg
    00BC71D5-71E5-4F2C-AA3F-DCBC540666FD.jpeg
    413.6 KB · Weergaven: 61
Denk dat afdekken te veel problemen zou geven en je zeer geregeld de panty of wat je er ook om doet moet uitspoelen. Dit is geen garnalenveilig filter dus het kan gebeuren dat jonge garnalen hierin belanden.
 
Denk dat afdekken te veel problemen zou geven en je zeer geregeld de panty of wat je er ook om doet moet uitspoelen. Dit is geen garnalenveilig filter dus het kan gebeuren dat jonge garnalen hierin belanden.
Bedankt voor je bericht. Ga het dan eerst zo laten en zal het in de gaten houden.
 
Mag ik vragen hoe lang dit bakje draait?
 
Bakje draait nu een 3 weken maar is opgestart met 1/2 water van mijn 110L aquarium en 1/2 kraanwater.
 
3 week vind ik vrij kort en ik zou nog een week of 2 wachten maar het is jouw aquarium.
 
Laatst bewerkt:
3 week vind ik vrij kort en ik zou nog een week of 2 wachten maar het is jou aquarium.
Ik zal er nog wel even goed over nadenken. De waterwaardes lijken goed, maar ga dit nog wel even extra testen voor vrijdag met druppels.
 
Garnalen grazen ook graag van biofilm. Die is met drie weken nog niet enorm ontwikkeld. Vaak houden ze 6 weken aan. Maar denk dat als je bijvoert (en de waterwaarden stabiel zijn) dit wel los gaat lopen :) je zou kunnen bijvoeren met Bacter AE.
 

Terug
Bovenaan