Filter


F

Fluppe

Guest
Iemand die weet waarom deze 2 rond de filter blijven hangen


E88C696B-B778-4845-86C2-DC88CFC61819.jpeg
 
Haha nee hoor
 
Mogelijk omdat het filter nog wat zuurstof meeneemt welke ze graag willen hebben, als je de uitlaat van het filter wat hoger zet heb je meer oppervlakte beweging en zal er meer zuurstof in je bak komen,
 
Heb een luchtpomp zitten dus waar ligt het probleem dan ?
 
Heb een luchtpomp zitten dus waar ligt het probleem dan ?
Een luchtpomp geeft maar beperkte oppervlakte stroming, jou vissen vragen meer dus vandaar het advies, ook heb je geen natuurlijke planten welke vaak voor de zuurstof zorgen dus veel oppervlakte stroming geeft veel gasuitwisseling en dus veel zuurstof.
 
Hoe lang draait je aquarium en hoelang zitten de vissen erin?
 
Komt allemaal in orde hoor don’t panic

Je begrijpt me niet:
ik ben niet in paniek, hoor. Dat gebeurt niet zo snel...
Maar je vissen wel! Dat is mijn punt...;)
Vandaar dat ze zich proberen verstoppen en stress hebben.
 
Willem geeft ook al aan dat je de link beter kan lezen want deze vissen vervuilen de bak veel te veel waardoor je vervuild water krijgt en dan ga je dit gedrag zien.
Je bak en filter zijn veeeeeel te klein en dus zul je snel een no2 piek kunnen krijgen waar de vissen verre van happy mee zullen zijn.
Zelf 1 ipv 4 zou al teveel voor je bakje zijn.
Misschien ben je verkeerd voorgelicht maar als je het beste met de vissen voor hebt dan ga je snel voor een ander onderkomen kijken. Misschien kun je de volgende keer je beter goed inlezen voordat je vissen aanschaft want dan voorkom je teleurstellingen;)
 
Allemaal in 1 keer? Weet nu nog niet of je je aquarium hebt laten indraaien maar gezien de hoeveelheid liters en de soort vissen denk ik dat je het beste veel en vaak je water kunt verversen.

Heb ik al 2 keer gedaan
 
Het is daarbij ook een erg kleine filter dus dit komt niet goed zo. Volgens mij was het een SF aquaflow 50. Deze vissen hebben ruimte nodig als je de info uit de link hebt gelezen dus probeer zoals al eerder is gezegd een goed thuis voor ze te zoeken waar ze tot hun recht komen.
 
Btw, ik mis in dit topic nog de info dat het bakje 40x25x25 is.
 
Het is daarbij ook een erg kleine filter dus dit komt niet goed zo. Volgens mij was het een SF aquaflow 50. Deze vissen hebben ruimte nodig als je de info uit de link hebt gelezen dus probeer zoals al eerder is gezegd een goed thuis voor ze te zoeken waar ze tot hun recht komen.

image.jpg
 
Dan was ik in de war met de luchtpomp inderdaad. Maar hoe je het ook went of keert, deze vissen horen niet in zo n bakje Fluppe en als ze er net inzitten dan is de bacteriecultuur niet voorbereid op zoveel vervuiling ineens en dat geeft problemen.

Hoeveel weken heeft de bak overigens ingedraaid?
 

Terug
Bovenaan