Wat is er nieuw

Filter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MaritMast
  • Startdatum Startdatum
M

MaritMast

Guest
Hoi! Ik ben net nieuw op dit forum omdat ik een vraagje wou stellen die iedereen anders beantwoord.
Kun je sluierstaarten houden in een aquarium zonder filter?
Mijn vader en de dierenwinkel zeggen van wel maar mijn vriendin zegt dat het echt nodig is. Ik zie op internet ook allerlei verschillende meningen...
Wat moet ik doen ik wil het liefst geen filter kan dat? Ik neem wel zo'n ding die van die bubbeltjes maakt.
Alvast bedankt
Xxxxxxx Marit

je hebt absoluut een filter nodig die zeker 3-5 keer de totale bakinhoud per uur filtert. Dus voor 2 sluierstaarten (die per stuk minimaal 50 liter nodig hebben) is een filter met een filtercapaciteit van 500 liter per uur niet overdreven. En dat voorbeeld is dus voor het geval dat ze precies in een 100 liter bak zitten.

Heb je een aquarium van 50 liter per vis en een lengte van 1.20 meter?

Hallo Marit!

Heb je al een aquarium en visjes? Zo te lezen klinkt het van niet (de visjes), en met de plannen (liefst geen filter) die je hebt kun je misschien beter uitkijken naar iets anders dan goudvissen. Een klein aquariumpje met "zo'n ding dat bubbeltjes maakt" (je zult bedoelen een sponsfilter?) en wat mooie garnaaltjes heb je al je het klein wilt houden veel meer plezier van en veel minder ellende mee dan mat sluierstaarten.
Wil je echt sluierstaarten en daar langdurig plezier van hebben, dan ontkom je niet aan een joekel van een bak.

Succes ermee 🙂

Oke dank jullie wel voor jullie tips! Je hebt dus wel echt een filter nodig..
En nee ik heb nog geen vissen en aquarium maar ik ben wel van plan om binnenkort visjes te gaan nemen.
Ik had vroeger toen ik heel klein was ook altijd 2 sluierstaarten in een aquarium van 40 liter zonder filter en die deden het prima dus ik dacht ik vraag het toch nog even na haha 🙂

Bedankt! X

40 liter is veel te weinig voor sluierstaarten, dus ik wil je ten strengste adviseren om voor een andere vissoort te gaan als je denkt dat vissen die 30+ cm. kunnen worden het prima doen in zo'n minibakje.

Het is verstandig dat je eea eerst even navraagd hoor. Zoals Jones al aangeeft moet je echt wel een bak hebben die geschikt is voor de vissen die je wilt nemen en dan ook weer rekening houden met hoe groot ze uiteindelijk kunnen worden.
Wellicht deden je sluiers het voor het oog destijds prima maar ze moeten goed kunnen uitgroeien en daar zijn ze dan in beperkt. Beetje hetzelfde idee als dat een mens op de wc moet opgroeien zeg maar 😉.En een filter moet je eigenlijk in ieder bakje hebben vind ik.

Ik hoop dat je een leuke combinatie zal vinden wat betreft bak en vissen.
Succes ermee alvast :daisy:.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan