Wat is er nieuw

filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mir81
  • Startdatum Startdatum
Bij iedere filter heb je problemen hiermee denk ik en moet je voorkomen dat ze erin kunnen komen. Dat geld vooral voor de kleine jongen dus. Ik doe bij mn kleine SF binnenfilter een stukje panty ervoor.

O dat is ook een goede Jessica! Zou het een idee zijn om de hele filter in een panty te stoppen/ Of alleen de sponzen?

Niet helemaal.
Als de stroming remt werkt je filter niet.
Ik gebruik er gaas van schepnetjes voor.

En ,gaat er naar binnen, gaan ze niet dood ,hoor.

Nee meestal overleven ze wel in de filter en moet je ze af en toe er gewoon even uithalen.

Ik gebruik de panty alleen als er hele kleintjes zijn want een panty gaat wel snel dichtslibben met alle gevolgen van dien. Dus spoel ik hem vaak even schoon onder de kraan.

Ik had deze filter ook in ��n van mijn bakken en heb er nooit garnalen in gevonden maar toch zijn de openingen zeker groot genoeg voor hun.
Deze filter heeft wel na 2 jaar de brui gegeven en sindsdien doe ik verder met sponsfilters.

Goed om te weten dank je wel! ik heb hem gekocht bij de tweedehands bak. Heb er nieuwe sponzen voor gekocht en alles schoongemaakt, ook het pompje. Ik ga het wel zien hoe lang hij het gaat doen.
Niiels zei:
Ik had deze filter ook in ��n van mijn bakken en heb er nooit garnalen in gevonden maar toch zijn de openingen zeker groot genoeg voor hun.
Deze filter heeft wel na 2 jaar de brui gegeven en sindsdien doe ik verder met sponsfilters.

Dit filter heb je toch niet gekocht voor dat bakje van 50x25x25 waar je laatst naar vroeg ivm de prijs?

Niet voor het bakje, samen met het bakje ;-). Zat erbij, samen met een verwarming.

😳 Kan dat kwaad??? :S Heb er net 2 nieuwe sets sponzen voor gekocht... Vond het wel handig met de verwarming in 1 behuizing.

Ik vind dit op internet:
Geschikt voor aquariums met een maximale inhoud van 75 liter.
Afmetingen: 21 x 6,5 x 25 cm ( L x d x H )
Volt: 230-240-50
Hoogte max: 50 cm
Capaciteit: 350 l/h
Pompkracht: 5,5 W
Filter volume: 2,6 liter

Kan geen kwaad, maar is wel zonde van de beschikbare ruimte.
Dit filter neemt de helft van je lengte, een kwart van de diepte en de hele hoogte in beslag!

Ik wil hem aan de korte kant plaatsen. Er komen een paar appelslakken, garnaaltjes en 3 platy's in de bak. Lijkt mij dus niet zo erg. Dan hou ik nog 45x25 over, groot genoeg lijkt mij.

Voor appelslakken en garnalen wel, maar voor Platy's is dat klein hoor. Die zou ik al niet in een 60 cm. bak houden vanwege hun grootte en drukke gedrag.

Filter is precies zo hoog als het bakje,neem aan dat er nog een laag bodembedekking inkomt en meestal vul je de bak niet tot de rand dus vraag me af of het filter wel gaat werken.

Welke filter raden jullie mij aan voor deze bak? Een sponsfilter ivm de garnalen? Zijn er ook andere filters waar de verwarming bij in zit?

Verwarming is zomers sowieso niet noodzakelijk en als in de winter de ruimte waar de bak staat niet heel koud is ook niet.

Een sponsfilter kan prima hoor.

De winter is niet echt een probleem, dan stoken we op hout. Maar moet het water niet rond de 22 graden zijn voor de dieren die ik er in wil stoppen?

Of je kijkt voor de Aquael Turbo 500. Niet te groot, voldoende capaciteit en veilig voor garnalen.

Dat lijkt me wel iets, ik ga even verder zoeken!
Jones zei:
Of je kijkt voor de Aquael Turbo 500. Niet te groot, voldoende capaciteit en veilig voor garnalen.

Dat denk ik niet, als wij niet thuis zijn staat de thermostaat op 18 dus kan het wel wat fris worden vrees ik...
Seabait zei:
Klopt Mir,dus geen probleem met de temperatuur dan toch lijkt me?

Ik heb de Dennerle Nano Eckfilter XL gevonden, dat lijkt me wel wat.

Ik ben even kwijt nu wat je hierin wilt gaan houden.
Als het een garnalen/slakkenbak wordt zonder teveel vissen dan zou ik persoonlijk voor een luchtaangedreven sponsfilter gaan, maar goed..

Qua binnenfilter.. die Dennerle hoekfilters staan bekend als kwalitatief goed, zuinig, stil en degelijk.

Hoi Mark,

inderdaad wat appelslakken, garnalen en een paar visjes, platy's.

En dit is dus voor een 50x25x25 bak?
Zou over de Platy's toch nog even nadenken 😉 Hoor hier verschillende mensen dit afraden..
Je kunt ook nog denken aan een Eden 501...
5pzymKlHV_M427DkAoQn7U36ksivws-y.jpeg

Een vrouwtjesplaty kan zo 6 a 7 cm. worden, dus dat gaat echt niet in zo'n bakje.

Als ik in andere topics lees dat je in 60 liter 10 guppen of platy's kan houden dan moeten 3 platy's in mijn 40 liter (50cm) wel kunnen lijkt mij...

Het gaat niet om de hoeveelheid (beetje wel) maar om de zwemruimte, 60cm is echt minimaal!

Volgens die redenering kan je 1 gup in een 6 literbakje houden. Zo werkt dat natuurlijk niet...

Nee snap ik maar naar mijn idee kunnen in een 50 cm bak best een paar guppen of platy's. Ik wil geen betta, daar vind ik niks aan en zou niet weten welke andere leuke gekleurde vissen er zijn (geen oranje kleurtjes) die ik er dan wel in kan doen. Ik wilde eerste een 30-40 cm, dat is al een 50 geworden omdat dat beter zou zijn, 60 vind ik te groot.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan