Filteraankoop


platy123

Active member
Lid geworden
30 december 2011
Berichten
31
Locatie
België
Dag iedereen,

Als kind ben ik altijd gefascineerd geweest door aquariums. In de zomer ben ik van plan om terug vissen te houden sinds enkele jaren. Ik zal een aquarium houden van 120 l met kardinaaltetra's, corydorassen en killivissen. Vermits er corydorassen in het aquarium zullen zitten, zal ik werken met een zandbodem. Welke filter zouden jullie, aquariumfanaten, mij kunnen aanraden? Het liefst zou ik graag de filter niet zichtbaar willen hebben. Nu weet ik dat de ene filter+pomp al meer stroming in het water genereerd dan de andere. Ook hier wil ik rekening mee houden met mijn visbestand.

Alvast bedankt!
 
eh merken kunnen we beter niet over discussiëren want daar zijn de meningen vreselijk over verdeeld.
Ik vind zelf dat een filter niet snel te groot is, ga gerust naar een filter die 5 keer je aquariuminhoud filtert in een uur.
Dus ik zou een filter kiezen die 600 liter per uur doet, knijpen kan altijd.
 
Dag Fred,

Had het eerder over het soort filter, niet per sé het merk. Bedankt voor de tip.
 
Ook over het merk filter kan best meningsverschil inzitten toch? is daarna aan de topicstarter om zijn eigen conclusies te trekken :))

Het beste en minst zichtbare is mijn inziens een extern filter.
als het kan op de bak die je wil kan je ook nog aan een hang on the back filter denken.
 
Kijk ook even naar het beoogde visbestand. Killivis en kardinaaltjes gaan niet zo goed samen i.v.m. de temperatuur, minimaal 24 graden voor kardinaaltjes en dat is te warm voor de killivis. Wissel de kardinaaltjes voor neons is blijf zo rond de 22 graden zitten, dat moet dan wel lukken.

Wat filter betreft is je vraag mij nog te open. Zeg eerst eens wat jouw eigen plan is? Intern of extern en wat is je budget? Dan kunnen we daarin wellicht wat sturen.
 
Dag iedereen,

Als kind ben ik altijd gefascineerd geweest door aquariums. In de zomer ben ik van plan om terug vissen te houden sinds enkele jaren. Ik zal een aquarium houden van 120 l met kardinaaltetra's, corydorassen en killivissen. Vermits er corydorassen in het aquarium zullen zitten, zal ik werken met een zandbodem. Welke filter zouden jullie, aquariumfanaten, mij kunnen aanraden? Het liefst zou ik graag de filter niet zichtbaar willen hebben. Nu weet ik dat de ene filter+pomp al meer stroming in het water genereerd dan de andere. Ook hier wil ik rekening mee houden met mijn visbestand.

Alvast bedankt!

Een extern potfilter.
 

Terug
Bovenaan