Wat is er nieuw

filterturf

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Ik zou graag gaan filteren over turf om mijn water zuurder te krijgen.
Maar welke turf moet ik dan kopen? ik zie namelijk vijverturf, bodemturf, filterturf... Is er een verschil?

Er is verschil idd maar als je turf neemt dat speciaal voor aquaria is dan zit je goed.
Ik had zelf altijd die van Dennerle maar andere merken hebben ook goed spul.

Bedankt voor het snelle antwoord . 🙂
Oke , je doet dit spul dan gewoon in je filter he?

Klopt,zit een speciaal kousje bij waar je de tuf in moet doen en doe je het in je filter.
Moet het trouwens wel mogelijk zijn,welk filter heb je?
Anders kan je het ook los in de bak hangen maar is meestal niet zo'n fraai zicht.

Standaard juwel filter , ik kan het er wel ergens in steken, want in de filters van juwel is wel wat plaats .

Mag ik mijn koolfilter er dan gewoon in laten zitten ?

Hoelang zit de koolspons al in het filter?

Ongeveer 3 maand.

Weet eigenlijk niet precies hoelang het werkzaam is maar is een beetje een twijfelgeval.
Beste is om het niet te combineren met turf iig maar je moet ook weer oppassen dat je de bacteriecultuur van je filter niet teveel verstoort snap je?
Hoeveel andere sponzen zitten er nog in je filter?

kan heel lang werkzaam zijn hoor 🙂.
Ik las dat actieve kool sporenelementen uit het water haalden , maar daar doe ik het niet voor dus maakt mij niet zoveel uit .
Er zitten 3sponzen in, een kool, nitraat en grove spons.

Zo'n koolspons kan je het beste enkel gebruiken na een medicijnkuur om de resten uit te filteren.
Zou de spons laten zitten en het aankijken,als het water niet bruin wordt kan je alsnog de spons verwijderen.

Oke ! Dan ga ik zo snel mogelijk om het turf .

Volgens mij bied APO ook een grote emmer met turf aan voor een leuke prijs, turf gaat ook niet maanden mee dus misschien is dat een goeie voor je.

Ik gebruik vaak Tormec van JBL. Bevalt me ook prima, heb de emmer van APO ook al eens gehad.

Volgens mij bied APO ook een grote emmer met turf aan voor een leuke prijs, turf gaat ook niet maanden mee dus misschien is dat een goeie voor je.

Ik zie dat het ong 15 voor 5L is , wat idd niet veel is. Maar is het niet wat veel? Zeker als je zegt dat het op raakt .

Ik zie dat het ong 15 voor 5L is , wat idd niet veel is. Maar is het niet wat veel? Zeker als je zegt dat het op raakt .

in het water gaat het niet maanden mee, verliest op ten duur zijn werking.
droog in de emmer gaat het volgens mij wel jaren mee 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan