Filterzand 0,4 - 0,8 mm bijhouden.


Je hobby moet voor ontspanning zorgen Nicole:D
Dat komt wel weer, als ik niet zoveel plezier beleefde aan de hobby had ik geen nieuw aquarium gekocht. En ontspanning... dat dutje van vanmiddag dan? :)

Woensdag kan ik gaan aftellen.
 
Had precies dezelfde gedachtes over filterzand, dacht dat er niet zoveel stof uit zou komen..
Totdat ik m'n eerste emmer ging vullen, nou ik stond versteld van hoeveel stof er nog uit kwam. :stars:
 
Ja ik moet een hele zak en een beetje wassen, dat is best veel om met een zeef te doen. Ik denk dat ik ga voor de scheve emmer op een steen met stromend water en roeren/wassen.

kost wel even wat water om het schoon te krijgen op mijn manier, maar het werkt echt heel goed en er komt geen zand in je afvoer terecht wat ook wel fijn is.
 
Je wil niet weten hoeveel grind hier de afgelopen jaren al met het verversen via de emmer in de afvoer van de keuken is terecht gekomen. Maar kleine beetjes spoelen wel weg het riool in is mijn idee. Zelfs in de zwanenhals zat een poosje geleden geen grint dus het gaat wel mee.
 
kost wel even wat water om het schoon te krijgen op mijn manier, maar het werkt echt heel goed en er komt geen zand in je afvoer terecht wat ook wel fijn is.
Ik wilde het inderdaad buiten doen, beter voor mijn afvoer.
 
Ik wilde het inderdaad buiten doen, beter voor mijn afvoer.

Dat was ik ook van plan, ware het niet dat het de hele dag regende. Buiten stond alles al klaar. Tuinslang, bakken en emmer.

Maar ja, zonder regen is het al een kliederboel. Dus ben lekker binnen gebleven.
 
Er gaat bij mij niets de bak in voor het of gespoeld, schoongemaakt, geweekt heeft of wat er voor nodig is dus ook de bodem.
 
Ik hevel tegenwoordig een stuk minder fanatiek.
Als het me visueel stoort hevel ik het weg verder laat ik het gaan en uiteindelijk blijft het behoorlijk schoon.
Zo verstoor je denk ook de biologische werking van de bodem het minst.
 

Terug
Bovenaan