Wat is er nieuw

fissidens fontanus snoeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boomtak
  • Startdatum Startdatum
B

Boomtak

Guest
Ik heb ooit een paar strengetjes Fissidens Fontanus gekocht voor een hoop geld. Het wilde eigenlijk helemaal niet aanslaan, dus heb ik het maar gewoon met rust gelaten. Na een poosje begon het toch te groeien.
Inmiddels heb ik het in een paar bakjes zitten. In mijn nano bak groeit het nu als een malle, maar ik heb totaal geen idee hoe ik het moet snoeien. Ik ben namelijk bang dat het plantje niet meer mooi blijft, of zou dat mee vallen?
Het plantje zit op een stukje hout vast.

Ik ga proberen wat foto's erbij te zetten.

Alvast bedankt

836658boomtak_0_82_img_3874.jpg

694876boomtak_0_82_img_4022.jpg

774491boomtak_0_82_img_4023.jpg

(geen idee waarom de laatste 2 gekanteld zijn)

Ik heb geen idee maar man wat ziet dat er gaaf uit!

Niemand?

gewoon plukken 😉
net als bij mos...
mag ik je snoeisel hebben?? 😀

Met een schaartje in model snijden lukt ook best. Zal er even wat minder uitzien, maar de toppen komen terug, zeker met een bos zoals dit. Ik zou het snoeisel hier inderdaad bij aangeboden zetten, je zal veel ge�nteresserden vinden

Met een schaar in model knippen heb ik al eens geprobeerd. Dit gaf veel kleine losse stukjes waarmee je niets meer kan. Ik zal eerdaags gaan plukken, dus voor de ge�nteresseerden zal ik via marktplaats een advertentie zetten.
Het plantje heeft er trouwens 3 jaar over gedaan om zo een pruik te worden!

Even wat cijfers:
Het betreft hier een Dennerle 10 liter bakje
GEEN voedingsbodem, slechte ervaringen mee
Wekelijks 70% waterwissel
Wekelijks 1,5 ml easy life
Wekelijks 1,0 ml Profito
Wekelijks 0,25 ml algexit
Belichting 07:30-10:00 en 16:00-21:15 uur
Temperatuur 23,5C
Dagelijks 8 druppels CO2 (easy carbo)

Als bewoners zitten er alleen wat garnalen en Anetome Helena's in

Het staat er heel mooi bij, puik voedingsschema ook.
De kleine of kortere topjes ben je wel degelijk iets mee hoor. Vastbinden op een stukje hout of kokosnoot en je hebt in no timer terug een mooi dichtgegroeid bosje. Ik begrijp wel dat het dan een stuk lastiger is om alles uit het aquarium te verwijderen. Maar als je gewoon plukken uittrekt, krijg je het dan mooi in model ?

Jammer dat je enkel via marktplaats adverteert, ik ben Belg en volg dat dus niet echt. Heb anders

Ik hou me ook aanbevolen voor een portie! Misschien is het een idee via pb de belangstellenden aan te schrijven bv?

Ik denk dat je het gewoon met een schaartje wat bij kan knippen tot de gewenste lengte. Dat doe je ook in de regel met mosjes.

Oef, zojuist terug gesnoeid tot zo'n 20%. Het ging vrij gemakkelijk, voorzichtig uit elkaar getrokken. Geen schade aan de plant gelukkig, maar heb het wel met uiterste voorzichtigheid gedaan. Ik zal in de rubriek aangeboden het aanbieden.
De resterende 80% zit nu in een 30 liter bakje. Die zit nu ook al bijna vol! Ik zal eerdaags een fotootje van posten.

dan ga ik dat even in de gaten houden! wel een supermooi gezicht zo!

712894_0_82_img_4098.jpg

zo ziet het er nu uit

462811_0_82_img_4105.jpg

dit is de "oogst"

Vandaag weer eens opnieuw geoogst. Gewoon wat uit elkaar getrokken met beleid. Ging uitstekend.
De vorige keer heb ik het geknipt, daar was ik iets minder over te spreken. Nu is het weer perfect gegaan!
Wie wat hebben wil, moet mij maar een mailtje sturen.

Echt mooi spul!
Heb het zelf ook weleens gehad maar gebruik geen extra voeding dus is het niks geworden,is echt stukken lastiger dan andere mossoorten.

Erg mooie mossoort, fijn dat t terugsnoeien zo goed is gegaan
Helaas is dit mos maar in weinig winkels te koop,vind t erg mooi!

waar heb je hem op laten groeien?

ik vind hem echt prachtig!!!!

Ja het ziet er erg mooi uit hoor.
Zoals John al zegt zijn jammer genoeg niet alle mosjes makkelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan