Wat is er nieuw

flipper of co2 pomp.

• Onderwerp starter Onderwerp starter killian
  • Startdatum Startdatum
K

killian

Guest
Hoi allemaal. Ik heb een Rio 240 en heb me planten bestand de laatste tijd wat uitgebreid. Nu is mijn vraag wat kan ik beter gebruiken een flipper of een co2 pomp. Wat vinden jullie en ook waarom? Kan helaas geen foto van me bak er bij plaatsen alvast bedankt.
Groetjes killian

Kan je uitleggen wat je bedoeld met een CO2 pomp, ken deze benaming niet namelijk.....

Zelf gebruik ik een flipper en ben daar tevreden over. Enige nadeel is dat je die wel ziet.
Wat een co2 pomp is snap ik ook niet helemaal. Je hebt ook nog de taifun van JBL eventueel.

Ik bedoel een reactor sorry

Ik heb zelf een tijdje een flipper gebruikt maar dat bracht voor mij te weinig Co2 in het water. Sinds gister heb ik inline een Max-Mix reactor in gebruik. Nog geen echte ervaring mee dus.

Dank voor alle tips ik ga er mee aan de gang

Een reactor kan je ook altijd zelf thuis even "printen" :!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=3piz8ZD2r6Y[/video]

Ik merk met de flipper (taifun) dat de CO2 niet voor 100% wordt opgenomen door het water. Ondanks dat mijn KH rond de 4 is en de reactor een totale hoogte heeft van 50 centimeter. Om deze reden ben ik bezig om te gaan overstappen op een externe reactor (Aqua Medic 1000). Om dit "netjes" erbij te installeren komt hier toch wel wat bij kijken, omdat hier netto 1000 tot 2000 liter per uur doorheen moet.

Over een tijdje kan ik hier mogelijk wat meer informatie over gaan geven! Had voor een atomizer gekozen wanneer mijn CO2 druk regelbaar is, maar dat is bij mij niet het geval.

Heb een aantal aquaria en vanwege het hoge redement gebruik ik alleen interne reactoren.. ( ongeveer 8 bellen per minuut )

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan