Flitsen en schurende goudvissen (wittig, troebel water sinds een paar dagen)


Berthus zegt nu wat anders dan Darters.

Wie van jullie heeft nu gelijk ;) :p

@Berthus, ookal hang ik de thermostaat aan de andere kant, als hij altijd aanstaat dan veranderd er toch niks aan die situatie?

@Both,
Ik heb ook gelezen dat er mensen zijn die de Thermostaat op een tijdschakkelaar zetten.
Ik heb mijn lamp namelijk wel op een tijdschakkelaar, die gaat om 12 uur sochtends aan en om 12 uur snachts uit.

Hoe regel ik het dan kwa tijd met de thermostaat op een tijdschakkelaar? ook gewoon dezelfde tijden als hierboven voor het licht?

overig,

Guppy, platty en Kardinaal tetra kunnen goed samen?
En wat zijn volgens jullie de max aantallen voor alle 3 de soorten bij elkaar in een 60cm bak?
 
Dat zal je vaak zien dat er veel schijnbaar tegenstrijdige adviezen gegeven worden. Ik ben van mening dat je element prima hangt zo, maar aan de andere kant zo als Bertus zegt vind ik ook prima, als er maar voldoende stroming is.

Persoonlijk zou ik je thermostaat niet op een tijdschakelaar zetten. Zie daar het nut niet van in. Als je bak warm genoeg is gaat je verwarming vanzelf uit. Dus als je water opgewarmd wordt door je tl lampen of door de kamertemperatuur, slaat de thermostaat uit.

Voor je vissen bestand raad ik je aan een apart topic te open in het onderdeel op het forum waar dat speciaal daar voor is ingericht. Ik denk dat je dan meer antwoord krijgt over je gewenste bestand dan hier. I.p.v. een kardinaaltetra kan je overigens beter kiezen voor een neon tetra. Ziet er ongeveer het zelfde uit, maar de neon blijft net wat kleiner.
 
Ik heb een elite submersive 50watt thermostaat.
Ik zie het lampje altijd aanstaan? Dus hoe weet ik dat hij uitgaat als het water door huis kachel of tl uitgaat?

Is goed ik zal over de vissen een nieuw topic plaatsen
 
Ik heb een elite submersive 50watt thermostaat.
Ik zie het lampje altijd aanstaan? Dus hoe weet ik dat hij uitgaat als het water door huis kachel of tl uitgaat?

Is goed ik zal over de vissen een nieuw topic plaatsen
 
50 watt? die is niet groot,dat blijft constant aangaan.

Hoe groot is de bak dan?
 
Support4u zei:
@Astird,

Als ik mijn water laat testen, en alle waterwaardes in orde zijn, dan hoeven we toch niet te gaan praten over een te hoge waarde van Ammoniak en nitriet?
Dus wederom kan ik niks met dit antwoord.(niet verkeerd bedoeld)

Die waterwaardes getest in de winkel is alweer een week geleden. Met 5 goudvissen in slechts 50 liter heb je zo een ammoniak en nitriet probleem te pakken. Daar kun je op wachten.
 
Support4u zei:
Oke de vissen zijn vanmiddag bij de plaatselijke dierenspeciaalzaak afgeleverd.

Nu rest de vraag wat te doen met het lege aquarium.

Ik neem aan dat het water 100% ververst moet worden vanwege (misschien) aanwezige ziektes?

het filter moet geheel schoon of nieuwe spons en carbon eenheid (of hoe je het noemt)

moet ik planten ook nog afspoelen onder de kraan?! (vanwege de bruinalg)

kortom, wat moet ik doen om de bak in te draaien! zodat er in de toekomst vissen uitgezet kunnen worden.

Ik denk nu aan 2 black molly en een paar neon/kardinaal tetra?

hoeveel kunnen er van elk in een 50l bak?

Graag duidelijk serieus antwoord op al mijn bovenstaande vragen aub.

Nu vanaf het begin gelijk 100% goed!!

:thumbs: Heel goed. Gewoon overnieuw beginnen. Al doende leert men.
 
@bertus

Volgens mij heb jij vaker reacties geplaatst op mijn topic.
Dus jij weet dat ik een 50l / 60cm bak heb ;)
 
Nou Bertus plaatst gemiddeld wel 40 of meer berichten per dag in verschillende topics dus weet echt niet wie precies allemaal welke bak meer heeft dat is begrijpelijk als je zoveel mensen tegelijk helpt.

Heel goed dat je de goudvissen terug hebt gebracht. Hopelijk komen ze het komende seizoen mooi bij iemand in een vijver te zwemmen.
 
Nu is de vraag of de goudvissen niet in een kom of nog kleiner aquarium terecht komen. want dat weet je dus nooit met die winkels.. :(
 
Die kans is heel erg groot.
 
Maar,dat is jouw zorg toch niet meer.
Moet je niet te lang bij stil blijven staan.

En,ik heb zeker in jouw topic geantwoord.

Maar ook weer, ik blijf niet,en ga verder.

Ik zie het in je N.name en dan kijk berichten.
 

Terug
Bovenaan