Fluval Aquasky 2.0 ter vervanging van aquatlantis LED 2.0


Gizmoke

Well-known member
Lid geworden
2 januari 2005
Berichten
1,788
Leeftijd
42
Locatie
Moerzeke
Binnenkort komt mijn aquatlantis splendid toe en ik ben van plan de verlichting onmiddellijk te vervangen. De controller kost namelijk ruim 100 euro en je kan er enkel met dimmen en tijden bepalen en als extra een onweer simuleren. Maar geen kleuren e.d. aanpassen.

Nu zou ik ze willen aanpassen door een verlichting van fluval aquasky 2.0, deze is helemaal aanpasbaar via de bluetooth app. Het is voor een amazonebiotoop, ik hoef geen overvloed aan licht dus dimmen en aanpassen om het iets geler te krijgen is wat ik wil.

De lampen worden ook hoog aangeschreven, maar heb toch enkele vraagjes want ik heb met deze geen ervaring.

Nu wie heeft er ervaring met deze lampen?

De meegeleverde aquatlantis EASY LED UNIVERSAL 2.0 heeft een verbruik van 44watt, 5500 lumen maar zit vast op 6800K
De fluval aquasky van 91 tot 122cm verbruikt slechts 27watt, maar heeft ook slechts 1850 lumen, maar daar kan ik het spectrum aanpassen tussen 3000 en 25000K (de plant versie heeft dan wel weer 3300 lumen, maar zit dan ook weer vast op 6500K)
 
Maar geen kleuren e.d. aanpassen.
Nou dat klopt niet denk ik want ik heb 2 leds boven de Fusion met d elumines en je kan dan wel door een bepaalde schakeling de kleuren regelen want de standaard kleur vond ik veel te wittig.
 
Onderstaande heeft mn vrouw op de Splendid en die kan ook de intensiteit met 2 kanalen regelen waardoor je het licht geler kan laten kleuren. Verder heb ik niet zoveel verstand van de controllers.
 
Weet ik, 99 euro bij olibetta of 139 euro voor een volledig controleerbare lamp van fluval ... stond ook in mijn mandje. Bestel al mijn materiaal bij olibetta, nog nooit problemen gehad. Vroeger bestelde ik daar ook.