Wat is er nieuw

Fluval Chi 25x25x40 van Pim van der Linde

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pim v.d. Linde
  • Startdatum Startdatum
P

Pim v.d. Linde

Guest
Beste aquaforum vrienden,

Hallo ik ben Pim, ik heb mij gisteren geregistreerd op het Aquaforum. Ik heb 2 aquariums een gezelschapsbak van 80x35x40 en een garnalen aquarium van 25x25x40. De laatste wil ik vandaag nog met jullie delen!

Inhoud van het aquarium:
- 25 liter
- Nano heather 50W
- Colombo Flora Base Japanse bodem (zwart)
- Mosbal
- Jati/Kiemhout
- Stringy moss-Leptodictium riparium
- Christmas moss- Vesicularia montagnei
- Vesicularia dubyana/Javamos
- Microsorium pteropus/Windelov op kokos

Garnalen:
- Vuurgarnalen
- White Pearl garnalen
+ Beide garnalen hebben elkaar ook gekruist (lichtere/oranje variant van beide soorten)

Foto's:

LBacFgXelMkEP5i3I9UZhcFy3GbP-vrz.jpeg

Op- of aanmerkingen & tips zijn gewaardeerd!

Bedankt en alvast de beste wensen voor 2014,
Pim

Mooi bakje en garnalen Pim,je garnalen kunnen wel met elkaar kruisen waardoor je na verloop van tijd waarschijnlijk allemaal minder mooie garnalen zal overhouden.

Dan krijg je de wildvormen, bruin/doorzichtig met grijze strepen 😉

Wel een mooi bakje 🙂

Ik heb wel last gehad van veel micro-beestjes. Er zwemmen nog een soort kleine torretjes, en in het verleden had ik last van veel planaria. Uiteindelijk een flubenol kuur gebruikt en nu zie ik bijna niks meer. Nog een tip voor een mooie garnaal? Ik vind King Kong garnalen geweldig, maar nog nooit in het echt gezien.

Leuk bakkie. Ik had zelf voor 1 soort garnaal gekozen, en dan een soort die niet zo snel voortplant. Met vuurgarnalen kan dit bakje snel vol zitten 😉

King kong garnalen zijn prachtig.

Je krijgt ze bij shrimps-royal.com maar zijn echt heel duur (25� per stuk of zo)

Gisteravond nog wat aanpassingen gedaan aan de bak. Ik heb het stuk kiemhout nu de hoogte ingewerkt, zodat er meer voorgrond ruimte ontstaat. Ik zou misschien nog wat bamboe willen toevoegen en een plantje. Mochten jullie suggesties hebben voor een leuke plant, graag!

Ik heb momenteel ook een nieuwe bezoeker: mosseldiertjes.

Wat nieuwe foto's:

kb3upc.jpg

11ub5go.jpg

25g5jsp.jpg

Het water is nog niet helemaal helder.

Groetjes,
Pim

wouw mooi!:smile:

Bedankt 😀! Ben er erg blij mee, maar zal nog wel wat updates in de toekomst te doen. Mochten jullie leuke idee�n hebben dan hoor ik dat graag.

Wat drijfgroen erin. dat dempt het wat.

Ik kan je ook Rendoshrimps aanbevelen. Die zijn niet duur, maar je hebt wel 12,50 porto.

Hoi Pim,

Ik heb dezelfde bak: springen die garnaaltjes er niet uit (zonder afdekkap)?

Gr Sander

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan