Wat is er nieuw

Fluval Edge Mini-Niwla

Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Een lang gekoesterde wens is afgelopen week uitgekomen voor mijn oudste zoon van 10.

Hij heeft "eindelijk" een eigen aquarium op z'n slaapkamer: een Fluval Edge 23L.
Stiekem vind ik het natuurlijk ook wel erg leuk want deze bakjes bleven me fascineren ondanks dat ze ontzettend onpraktisch zijn.

Gisteravond is de bak gestart en eenmaal ingedraaid wil hij er graag slakken en citroengarnalen in.

oKsbAAgJdN8oDWprY0cZxkPBG3UX2m6b.jpeg

Erg leuk voor de kleine Alwin en papa helpt vast wel met het mooi inrichten😉

Prachtig bakje Alwin!

Maar moet je alles via dat gat doen?? Zo ja, dan zeker erg onpraktisch!

Prachtig bakje Alwin!

Maar moet je alles via dat gat doen?? Zo ja, dan zeker erg onpraktisch!

Wij hebben ook eens ons oog op deze bak laten vallen maar hem bij aankomst toch retour gedaan vanwege dat gat en dat is lastig bijkomen. Voor een kinderarm zal dat wat makkelijker zijn denk ik. Het zijn dus hele mooie bakjes maar niet echt de meest handige:sorry:.

Klopt! Het zijn bijzonder onhandige bakken maar ook te gek om te zien. Daarom houden we de bak low tech en low maintenance. Zoonlief is er in ieder geval ontzettend blij mee.

Daar gaat het om Alwin. Voor garnalen met weinig poespas zijn het erg leuke bakjes.

Precies! Prima eerste bakkie waarbij hij goed zicht heeft op alles in de bak.

Afgelopen vrijdag heeft zoonlief z'n citroengarnaaltjes gehad van @Sanneke80 . Zo trots als een pauw! Ze doen het super!
Aankomende week komt er nog een nieuwe LED-lamp op de bak met nachtverlichting.

xoCyVBv_q7iIKNgh_IOHb0wndydQqNk8.jpeg

:smitten:Heel leuk! Kan me voorstellen dat hij heeeeeeel blij is en wat een mooie garnaaltjes!

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes! Heerlijk hoe dit over kan gaan van vader op zoon.
Het zijn inderdaad prachtige garnalen en de verzending was ook helemaal top! :thumbs:
Ik zeg: vooral zo doorgaan @Sanneke80

Wat een leuk en mooi nieuw huisje hebben ze gekregen!
En op dat zwarte zand komen ze erg mooi uit met hun gele lijfjes.

We missen een update Alwin en hoe gaat het met de kleine kreeftjes?

Kreeftjes (niet in deze bak) doen het redelijk. Behoorlijk wat jonge kreeftjes maar ook nog wel 1 of twee uitval gehad.

De Fluval Edge is inmiddels leeg en verkoop-klaar. :stop:

Leuk dat je jongen overhoudt. Hoeveel kreeftjes had je oorspronkelijk erin gekocht?

Volgens mij had ik er in eerste instantie 5, daarna nog eens 10 aangeschaft. Hoeveel ik er nu precies heb weet ik niet maar het zijn er in ieder geval meer dan 10

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan