foam mat


mjgroep

Well-known member
Lid geworden
17 november 2020
Berichten
103
Leeftijd
57
Locatie
heerhugowaard
Hallo Allermaal,

Ik ga een neiuw aquarium inrichten maar wil de bodem beschermen met een foam mat. ivm stenen
Nu kan ik een foammat in de dierenwinkel kopen maar kan ook gewoon bij decathlon een foam fitnets mat gebruiken.
3 euro of 60 euro.....
Kan iemand mij vertellen waarom de "officiele" aquarium mat zo veeeeellll duurder is en of schuimplastic mat ook gebruikt kan worden

materiaal decathlon : Schuimplastic 100% Foamed Polyethylen

aquarium xl , ada garden, materiaal :Foamrubber

Vriendelijke groeten
Marc
 
Voor de zekerheid: bedoel je nu onder de bak of voor in de bak? het woord stenen brengt mij hier wat van mijn stuk :))

Als het voor onder de bak is, dan kan een fitnessmat ook (wordt vaker gebruikt).
Waarom het voor een aquarium duurder is? tja... ga is "aquarium" stenen kopen in een aquariumzaak... koop dezelfde "aquarium" stenen in een tuincentrum in de buitenafdeling en je betaald 5-10x zo weinig(!).
 
Hahahahaha wauw. Zat daar nog een merknaam aan vast?

materiaal decathlon : Schuimplastic 100% Foamed Polyethylen
Dit materiaal lijkt redelijk stabiel als ik het zo Google. Maar wat je ook kunt doen: een dun stukje filterschuim onder de stenen leggen? Polyurethaan is dat geloof ik. Dat is sowieso wel veilig voor aquaria.

Hier een willekeurig linkje waar je het kunt vinden. De meeste vijverwinkels hebben het wel. Moet je veel oppervlak bedekken?
 
liever geen tempex als je gravers hebt en plak de boel even met een dot kit vast aan de bodem.
 
Jessicapilon, ik ga zeker kijken voor de aqua grid.
RichD1011, het is inderdaad voor in het aquarium.
Van de aquarium vereniging had iik ook nog de tip van jbl aqua pad.
Ik heb gravers ;-) chicliden dus ;-)

Thank voor de snellle hulp
Marc
 
Dan zou ik zeker gaan voor de tip van John want zowel tempex als xps wordt een zooitje als het tegen zit.
 

Terug
Bovenaan