Wat is er nieuw

Folder voor goudvis verkopers (dierenwinkeleigenaren)

• Onderwerp starter Onderwerp starter olivierw
  • Startdatum Startdatum
O

olivierw

Guest
Dat veel mensen verkeerd worden voorgelicht door dierenwinkels, mag wel duidelijk zijn. Omdat dit te vaak gebeurd en de vissen hier vaak de dupe van zijn, in het speciaal goudvissen, leek het mij verstandig om hier iets tegen te doen. Daarom heb ik een folder gemaakt voor eigenaren van dierenwinkels:

TOpCqC3c.png

Download het bestand hier:
- PDF bestand

Als je het bestand nog wilt aanpassen, kan je het hier downloaden:
- PUB bestand

Het zou super zijn als je dit zou kunnen uitprinten en inlevert bij een dierenwinkel bij jou in de buurt. Zelf heb ik al een aantal dierenwinkels benadert, een aantal van hen reageerde hier zeer positief op en beloofde hun advies hierop aan te passen. Goed nieuws dus!

Als we problemen kunnen voorkomen is dat natuurlijk voor iedereen beter 😉

Ik had hier al wat geschreven maar het staat er niet meer. Blijkbaar heb ik niet op versturen gedrukt.

Mooi initiatief maar ik denk dat je er helaas weinig mee bereikt.

Een Goudvis kost inkoop bijna niets en de winst bij verkoop is ook niet groot.De grote winst zit hem bij verkoop van kleine bakjes en vissenkommen en grind. Grote bakken willen de mensen niet dus de winkelier is er alleen maar bij gebaat om niet de gehele waarheid te vertellen. Daarnaast speelt hij gewoon in op de vraag. Kwestie van vraag en aanbod.

Als mensen gewoon eens goed inlezen voor ze een Goudvis aanschaffen dan zou dat al heel veel schelen.

Ik ken trouwens wel een winkelier die helemaal geen Goudvissen verkoopt omdat bijna niemand ze op de juiste manier houdt.

Prima initiatief natuurlijk.
Wel denk ik dat deze folder voor veruit de meeste dierenwinkels zegt dat ze de goudvis wel uit het assortiment kunnen halen, misschien tenzij ze nog een vijverafdeling hebben.
Nogmaals, prima initiatief, als het een enkele dierenwinkelier andere keuzen doet maken dan is dat natuurlijk goed, maar ik vrees dat het inderdaad niet meer dan een enkele zal zijn.

Gaan jullie ergens een lijst online zetten met dierenwinkels die de folder daadwerkelijk hebben liggen/hangen?

ik denk dat de siervishandelaren dit zelf ook wel weten, maar als een klant met geld voor hun neus staat is het moeilijk voor een handelaar om deze klant te laten schieten, zoals Botia al zegt het gaat niet om de goudvis maar om de artikelen waar geld aan te verdienen is, denk aan waterverbeteraar, voer, kom, plantjes etc.

Maar je initiatief is natuurlijk in onze ogen erg goed :thumbs:

Bedankt voor alle reacties!

Het leek mij inderdaad ook al een probleem, toch denk ik dat het wel degelijk invloed heeft. Van een aquariumspeciaalzaak in Wijk bij Duurstede kreeg ik een zeer positieve reactie, hij heeft de website gelezen en zal zijn advies hieraan aanpassen. Het liefst zie ik natuurlijk goudvissen in hun geheel verdwijnen uit de schappen, ik denk dat er genoeg andere vissen zijn die voor kleinere aquaria geschikt zijn.

@kellemes
Als er veel dierenwinkels zich hiervoor inschrijven, zal ik zo'n lijst gaan maken. Momenteel ben ik ook bezig met het verbeteren van de website van de goudvissenopvang en het maken van een forum.

@TonHageraats
Klopt, daar ben ik ook bang voor. Maar ookal lukt het maar kleinschalig, per winkel zullen er jaarlijks tientallen goudvissen worden gered 😉

Beste Olivierw,

Ik vind het een erg goed initiatief, maar het ligt helaas niet alleen aan de dierenzaak.
Zelf werk ik ook in een dierenzaak en vertel ik altijd dat een goudvis veel ruimte nodig heeft en niet zomaar even door 'leken' gehouden kan worden voor de leuk. Een enkeling gereageerd hier positief op, het gros zegt echter 'ach wat maakt het uit, koop ik toch een nieuwe � �1.30'.
Ik zou er dan voor kunnen kiezen om deze klant geen vis te verkopen, maar wat bereik ik daar mee? Hij gaat naar een collega of andere zaak met een verzonnen veelbelovend verhaal en hij koopt alsnog een goudvis voor in een kom.

jacq93 zei:
Beste Olivierw,

Ik vind het een erg goed initiatief, maar het ligt helaas niet alleen aan de dierenzaak.
Zelf werk ik ook in een dierenzaak en vertel ik altijd dat een goudvis veel ruimte nodig heeft en niet zomaar even door 'leken' gehouden kan worden voor de leuk. Een enkeling gereageerd hier positief op, het gros zegt echter 'ach wat maakt het uit, koop ik toch een nieuwe � �1.30'.
Ik zou er dan voor kunnen kiezen om deze klant geen vis te verkopen, maar wat bereik ik daar mee? Hij gaat naar een collega of andere zaak met een verzonnen veelbelovend verhaal en hij koopt alsnog een goudvis voor in een kom.
Bedankt voor je reactie, natuurlijk zijn er ook dierenwinkels die wel goede voorlichting bieden, maar hier op het forum zie je maar al te vaak dat dit niet het geval is. Mensen die in de dierenwinkel horen dat het allemaal prima kan, maar hier dan terecht komen en begrijpen dat het toch niet zo is. Deze mensen hebben goede bedoelingen, maar zijn verkeerd voorgelicht

Heel fijn dat jij dat wel doet natuurlijk, mijn complimenten hiervoor 🙂

Een heel goed initiatief Olivier en je hebt er al wat mee bereikt, als die winkels al beloven om hun advies hierop aantepassen. :thumbs:
Hopelijk wil het overal aanslaan, maar zelf verwacht ik niet zo veel verandering.
Ben het ook met Botia eens, zolang er vraag naar is zullen ze blijven verkocht worden. Het is toch de winkelier zijn boterham.
En dan toch verkopen omdat men anders naar de concurent gaat schiet natuurlijk nog niets op. Kan ze beter naar jouw sturen.
Hetzelfde geldt ook voor andere (te) grote vissen, of konijnen worden ook nog steeds in kleine hokjes geplaatst en vogels die nooit meer kunnen vliegen, in hun kooitje. Of de vele honden en katten die kansloos in het asiel belanden..
Mensen denken daar te makkelijk over.. (zie bijv leuke agressieve vissen voor 1,20 bak ... topic hier, etc)

Dat het van een "Goudvissenopvang" moet komen zegt al genoeg. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan