Wat is er nieuw

Fosfaat en Nitraat = 0

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nemesis20
  • Startdatum Startdatum
N

Nemesis20

Guest
Het bakje is nog leeg momenteel maar ik merk wel dat de plantjes het wat moeilijk krijgen omdat de PO4 en NO3 O is. Wat logisch is natuurlijk want er kunnen nog geen afvalstoffen zijn.

Is het verstandig om wat garnaleneten in het bakje te werpen en dit te laten 'rotten'? Ik heb namelijk niet zoveel zin om nog meer productjes te kopen om deze waarden te verhogen.

Of zijn er nog andere mogelijkheden om deze waarden wat te verhogen?

Hoelang draait het bakje nu dan??
Je kan wel een beetje voer verkruimelen om de bacteriecultuur wat te versnellen op gang te komen.
Het is verder normaal dat die waarden nog 0 zijn nu. Daar zou ik me tijdens de opstart niet druk om maken hoor.

Nu bijna 4 weken. Mijn drijfplantjes krijgen al wat dode plekjes en beginnen al wat geel uit te slaan.
Vandaar de vraag om deze waarde wat te verhogen. Of is dit allemaal niet zo erg?

Tja drijfplantjes hebben wel graag wat nitraat kunnen het anders slecht doen soms.
Je kan flesjes met nitraat kopen in de winkel maar dat is een dure grap voor wat drijfgroen denk ik.
Omdat de bak al 4 weken draait zou nu toch de omzetting wel op gang moeten zijn of komen.
Als het alleen de drijvers zijn zou ik verder geen dure flesjes gaan kopen en desnoods een beetje voer verkruimelen om alles wat beter op gang te helpen.

Neem bakje met kraanwater.
Doe daar de drijfplantjes in.
Ververst steeds beetje water.
Dan halen ze het uit het kraanwater.

Doe ik ook,voor ik ze verzend.
Wel temperatuur goed houden.

Bertus zei:

Ook dat is een idee dus :thumbs:

Bertus zei:

De temperatuur kun je perfect houden wanneer je het losse bakje weer in je aquarium laat drijven.

Staan bij mij gewoon bij de aquariums.
gemiddelt 24-26 graden,van de andere bakken.

Bedankt voor de tips! Ik ga het drijfgroen er nog eventjes uithalen en in een apart bakje doen.
Misschien dat ik wel een busje fosfaat en nitraat koop om bij te voegen maar dit zal ik nog aanzien.
Het is ook maar een garnalenbakje dus veel afval komt er niet in dat in nitraat en fosfaat kan worden omgezet.

Hou er rekening mee dat veel nitraat en fosfaat ook niet zo fijn is voor garnalen.
Ik heb nooit iets toegevoegd in die bakjes.
De flesjes zullen veel duurder zijn dan eventueel een nieuw portie drijfgroen en in de garnalenbakjes hier deed het drijfgroen het altijd goed zonder toevoegingen.
De bak produceert waarschijnlijk genoeg zelf.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan