fosfaat

F

fishlover1969

Guest
Na waterwissel geen meetbare fosfaat meer terwijl ik gisteren nog genoeg had
 
Hahaha ja weet ik ook niet
 
Maar wil je iets weten of wat is de bedoeling van dit topic? ;)
 
Ja ik zou graag willen weten waar dat aan kan liggen
 
Verdwenen door de waterwissel lijkt me.
 
En hoe krijg ik er dan weer fosfaat in heb net gevoerd krijg ik dan weer iets fosfaat erin
Groetjes
 
Dat poepen ze er wel weer in.
 
Hoeveel had je gister en hoe is dat gemeten?? Strips zijn bepaald niet zo nauwkeurig namelijk.
 
Zijn volgens mij geen strips waar je po4 mee kunt meten John.
 
O nee daar heb je gelijk in John. Maar als je na het verversen niks meer meet dan heeft er ook erg weinig in gezeten lijkt me zo.
Daarom ben ik benieuwd naar de waarde voor de verversing en hoeveel er is ververst.
 
Heb druppel set en gisteren stond hij op 2
 
Zelfs al zou je de helft verversen zoals ik bij de EI doe dan nog moet je minimaal 1,0mg overhouden in het water.
Hen je geen foutje gemaakt bij het meten of niet goed afgelezen??
 
Heb iets meer als 25%v ververst of druppeltest is niet meer goed
 
Dan zou je dus ongeveer 1.5mg over moeten hebben in je bak. Waardoor je nu niks meer meet is mij dan een raadsel.
Is de test niet over de datum of per ongeluk een foutje gemaakt misschien??
 
Of je hebt iets fout gedaan in de test?
Een druppeltest hoor je h��l strikt te volgen volgens handleiding.
Wachtijd, ml, druppels, schudden...

��n afwijking en het resultaat wijkt ook af.
 
Ik ben ook voor een foutje wat hier is ingeslopen hoor. Misschien nog even opnieuw testen dus ;).
 
Ga ik dat straks nog een keer proberen zal het foutje wel bij mij liggen
In ieder geval allemaal bedankt
 
Ben benieuwd wat de 2e test gaat laten zien.
 
Ik heb ook altijd een waarde van 0 voor mijn fosfaat, heb de test nu meerdere malen exact volgens het boekje uitgevoerd, blijft 0 ...

Ik weet dat er flesjes te koop zijn (fosfo van EasyLife bijvoorbeeld), maar zijn er ook andere manieren op het fosfaat gehalte op te krikken? Misschien meer vissen of diepvries voer gaan gebruiken?
 
ja en nee. Fosfaat of niet, je kan uw bak overbevolken.
Als je goedkoop je fosfaat wil opdrijven moet je KH2PO4 toevoegen. Is zowat easy life fosfo in poedervorm. :)

Diepvriesvoer of het dooiwater zal de fosfaat ook niet rechtstreeks noemenswaardig be�nvloeden heb ikzelf vakkundig getest. :)

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1282815
 
JurgenD zei:
ja en nee. Fosfaat of niet, je kan uw bak overbevolken.
Als je goedkoop je fosfaat wil opdrijven moet je KH2PO4 toevoegen. Is zowat easy life fosfo in poedervorm. :)

Diepvriesvoer of het dooiwater zal de fosfaat ook niet rechtstreeks noemenswaardig be�nvloeden heb ikzelf vakkundig getest. :)

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1282815

+1.
 
JurgenD zei:
ja en nee. Fosfaat of niet, je kan uw bak overbevolken.
Als je goedkoop je fosfaat wil opdrijven moet je KH2PO4 toevoegen. Is zowat easy life fosfo in poedervorm. :)

Diepvriesvoer of het dooiwater zal de fosfaat ook niet rechtstreeks noemenswaardig be�nvloeden heb ikzelf vakkundig getest. :)

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1282815

Ik snap dat ik de bak nooit moet overbevolken inderdaad, maar ik heb nu niet heel veel vissen, en de vissen die ik heb vervuilen niet heel veel (30 tetra's en 3 Corydoras meervalletjes op 300 liter), dus dat zou de reden kunnen zijn voor het nagenoeg ontbreken van fosfaat. Een paar vissen erbij zou het fosfaat iets op kunnen krikken, zonder de bak te overbevolken.

Dat KH2PO4 is trouwens een goede tip, stuk goedkoper dan dat EasyLife Fosfo, dank daarvoor!
 
Zal idd ook kunnen.
Maar hou er rekening mee dat de stikstofcyclus ook een flinke deuk zal krijgen.

nh3/4>NO2>NO3
 
JurgenD zei:
Zal idd ook kunnen.
Maar hou er rekening mee dat de stikstofcyclus ook een flinke deuk zal krijgen.

nh3/4>NO2>NO3

Wanneer krijg je die deuk in die stikstof cyclus? als je meer vissen toevoegd of wanneer je dat poeder gaat gebruiken?
 
Dat fosfaatpoeder zal gewoon je fosfaat verhogen. Als je meer vissen plaatst en dus meer belasting krijgt zal er no2 in no3 worden omgezet en zal vaak de bacteriecultuur zich even moeten aanpassen.
Daarom bij de opstart nooit teveel in 1x aan vissen toevoegen maar stapsgewijs.
 
jessicapilon zei:
Dat fosfaatpoeder zal gewoon je fosfaat verhogen. Als je meer vissen plaatst en dus meer belasting krijgt zal er no2 in no3 worden omgezet en zal vaak de bacteriecultuur zich even moeten aanpassen.
Daarom bij de opstart nooit teveel in 1x aan vissen toevoegen maar stapsgewijs.

Nee ok, vissen wel geleidelijk toevoegen idd, daarom heb ik nu ook nog niet zoveel vissen.

Plan is nu om voorlopig zelf fosfaat toe te blijven voegen en om de zoveel weken / maanden een paar nieuwe vissen erin te doen (en niet overbevolken natuurlijk). En waterwaarden in de gaten houden in de tussentijd.
 
Terug
Bovenaan